Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Selamat Hari Raya Aidilifitri

  • jojo
  • 17 years ago
  • 1,447

 

Salam semua,

 Ahah, puasa pon dah hampir nak habis. Kepada yang berjaya menghabiskan puasa tu.. syabas diucapkan. Yang tak berjaya tu.. jika anda perempuan, tidak mengapa. Jika anda lelaki, cuba lagi di tahun hadapan. Semoga Ramadhan yg akan berlalu ini dapat membersihkan jiwa kita.

Aku nak tarik perhatian korang pada salah satu benda yang menjadi tarikan utama. Iklan Petronas . Memang nama Petronas memang sinonim sangat dengan iklan-iklan perayaan tahunan diorang dengan style cerita @ drama pendek. Jadi, tahun ni diorang buat iklan pasal seorang pakcik tua yang suka buat kacau kat rumah menantu @ anak dia sebab dia tak dapat appreciation yang baik dari menantu @ anak dia.

Apa pengajaran dari iklan Petronas tu? Jangan kecilkan skop korang pada pak cik tua tu aje. Zoom out sikit, dan fokus pada realiti kehidupan kita. Allah itu Maha Adil. Apa yang kita lakukan sama ada baik atau buruk, pasti akan dibalas. Maka, berbuat baiklah kita pada sekalian manusia tanpa mengira pegangan politik, agama, budaya dan bangsa.

Akhir kata, aku susun segala jemari yang ada untuk memohon ampun dan maaf dari korang. Dari hujung rambut megi aku sampai ke hujung kuku besi kaki aku. Mohon maaf dari segala kesalahan pancaindera aku. Mohon maaf dari segala noda dan dosa.

Selamat Hari Raya Aidilfitri. Maaf Zahir dan Batin. 

Allahu Akbar! Allahu Akbar! Allahu Akbar!

P/s: ni ada kad raya untuk korang Tongue out


Baca perbualan