Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Ice-Skating: A first-timer girl's P.O.V

  • NJay
  • 16 years ago
  • 1,252

 

ok so yesterday was the first time i tried ice-skating, so here are some useful tips for those who haven't tried before (why haven't you?? you're missing out on all the fun!! :p)


Tip 1

Wear your glove. Ini bukan sahaja utk mengelak tangan anda dari berase sejuk, tetapi juga sbg precaution sekiranya anda perlu berpaut kepada mana-mana lelaki (jika dan hanya jika perlu. jika tidak perlu tak payahlah menggatal yer. kwn2 perempuan kan ada).


Tip 2

Dont be afraid of falling. Yes, the ice adalah sangat licin n we have to be very well-balanced to be able to skate. tapi the more afraid of falling we are, memang tak gerak lah jawabnyer. so what if you fall? Have a laugh at yourself and bangun lah balik. untung2 ada mamat hensem menghulur tangan utk membantu anda bangun? (sib baik pakai glove. boleh lah menyambut huluran tangan itu. huhu *batuk*)


Tip 3

Skate lah mengikut arus. kalau org skate clockwise, maka clockwise lah kita. jika anti-clockwise, maka anti-clockwise lah kita. kalau melanggar arus, mmg lebih prone utk accident lah.


Tip 4

Adalah lebih best berskating bersama pasangan (erk... adakah menggalakkan maksiat? oh no! korang kawin dulu baru ice-skate together-gether yer..). kerana nanti akan menjadi jealous melihat mereka yg berpasang-pasangan berskating berpegangan tangan. kalau 'suami' anda tidak mahu join anda skate, sila lah buat ayat2 seperti "oh ajak Fai teman i skate lah kalau gitu. Mesti Fai boleh ajarkan nanti. Kalau jatuh, boleh dia tolong i bangun" Confirm 'suami' anda terus mengoffer diri utk berskate dgn anda. *batuk batuk* (sorry wahai suami2 :p)


Tip 5

Kalau rase nak jatuh, adalah lebih baik jatuh sendirian. kerana jika kita menarik orang lain jatuh sekali dgn kita, maka risiko utk org itu jatuh ke atas kita adalah tinggi. Sudah tentu anda pernah mendengar peribahasa (ke simpulan bahasa ek? adehh sampai skrg xdpt beza antara dua tu) "sudah jatuh ditimpa tangga?" yer, jika tidak mahu ditimpa tangga setelah jatuh, jatuh lah sorang2. kot org yg jatuh atas kita tu ringan xpe lagi. kalau berat?? erkk.. sendiri mahu ingat lah yer..


Tip 6

Kalau boleh elakkan dari berpaut pada boyfren/tunang/suami orang (dgn erti kata lain, spesies yg dari planet marikh tu- lelaki lah apa lagi). Unless girlfren/tunang/isteri mamat tu ada dkt situ n membenarkan her guy tu menolong kita yg masih terkedek-kedek dan asik tergolek dog nih. Jika tidak, sila lah jangan yer.. eloklah jika berskate together-gether bersama kwn2 perempuan sahaja. walaupun perempuan itu kwn kita dan dia mengizinkan, tetapi manalah tahu kan... perempuan ni kdg2 dkt mulut ckp lain, dlm hati rase lain. maka kita sbg seorg perempuan juga, harus prihatin dgn perasaan perempuan yg lain. mintak tunjuk ajar sikit2 tu cukup lah.. jgn over2 pulak. kalau ada kwn perempuan yg lebih mahir, belajar dari mereka sahajalah. lagipun lelaki tak semestinya terel sgt skating pun *batuk lagi* kan girls? :p


Tip 7

Dont start thinking! The moment you start thinking is the moment you'll start falling. Dont think, just skate. Skate and skate and skate. Dont lose your focus. Dont think you're gona fall, or think whether u're doing it right. just skate. who cares if you're doing it wrong? just as long as u're having fun. stop thinking, start skating!


Tip 8

It is best if you could lower your centre of gravity. it means more stability, more balance. so rendahkan badan anda n skate. ~weeeeee~


Tip 9

Bawaklah baju persalinan. sbb kalau asik tergolek dog tu, confirm basah punya.


Tip 10

The more the merrier. Yer, pergi beramai-ramai adalah lebih seronok. oleh itu ajak lah semua kawan2 anda ngejoin bersama-sama.. we laugh together, cry together right? tapi jatuh sorang2 please.. hehe :p



Itu sahaja buat masa ini. jika ada tips tambahan lagi akan dimaklumkan. or kalau korang2 ada tips lain, sila lah share. Saya budak baru belajar. Kalau salah tolong jolokkan tunjukkan. Sekian terima kasih.



Till then, xoxo ;)

 

Baca perbualan