Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

mengapakah?

 

Kadang-kadang pelik je rasa.. tapi memang betul pun... some scenario yang berlaku zaman sekarang ni~

 

"yang, abang tengah broke ni.. pinjam money?"

 

selamber jer Husin Umar minta duit dekat bini dia. Dah la kerja malas, duit asyik tak de je. sebelum kawin mengaku anak orang kaya, lepas dah kawin baru tau papa kedana. padan muka!

 

"Abang sayang ayang kan? belikan perabot baru boleh? si Timah tu ada sofa antik. kita pun kena ada juga! tak boleh kalah!"

 

hai.. pening la laki hang pikir belanja dapur lagi, duit kereta lagi.. hurm, nak tak nak... sebab sayang ikutkan je lah.. nak buat lagu mana kan? sebelum kawin ayu bukan main. dah kawin baru tau terkawin dengan queen.. masyuk2...

kenapa ek?

 

Zaman sekarang ni.. semua benda dah naik... minyak naik... beras.. mee.. apa lagi? Letrik, air.. semua naik! Isyh... salah siapa?nak kata salah kerajaan? Siapa kerajaan tu? Kita semua juga... nak kata salah pemimpin, semua pemimpin terlibat ke dengan malapetaka ni? Yang susah...jadi lagi susah... yang senang, mungkinlah terasa juga.. tapi sakitnya tak de lah sangat kot...

 

Student2 ni pun sakit gak.. duit makan confirm da naik.. barang2 keperluan lagi? Tu tak kira segala benda nota, buku etc... aduhai~

 

Bahana ni bukan setakat tu je... da grad nanti, ada lagi ke kerja kosong? Tara pencen dah naik... nak dapat keje pun susah nanti... kalau dapat, gaji fresh grad lbh kurang je.. 1800-2000... kalau lebih pun, rezeki jer... tolak kos hidup tinggal seribu... tak masuk lagi duit transport nak gi keje.. duit pinjaman dah 300 paling sikit? Macam mana nak idup? Huuhuhuh...

 

Mengapakah?

 

Senario dan 'lepas cakap' ini tidak ada kena mengena~ heheh...

Baca perbualan