Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

anime

 

Aku mula gila tengok anime ni masa time kat U dulu..

Rekod terbaik aku, melayan 68 siri naruto, direct 3 hari 3 mlm tanpa berhubung dgn dunia luar.. Masa tu bulan puasa. Orang sibuk exam, tapi aku melayan naruto. Aku ada excuse.. time tu extend exam sebab tangan kanan patah, eksiden motor. hehe.. minah rempit gak aku ni dulu.. Orang tak kenal nama aku, tapi orang kenal skuter kuning aku tu..

Elok sangatla tu kan? Orang lain study macam nak gila, aku sedap2 melayan naruto. Lepas buka puasa, sembahyang maghrib..tengok naruto. Sembahyang isyak..sambung lagi tengok naruto sampai pukul 4 pagi. (Konon teman member study stay up sampai pagi la tu) Keluar pegi sahur, sambung tengok naruto sampai azan subuh. Sembahyang.. sambung lagi tengok sampai kul 7-8pagi. Then tido.. bangun pukul 1-2ptg..mandi,sembahyang, layan naruto sampai time berbuka. 

Pastu promote anime tu kat member2 lain..termasuk abg ipar aku (skang dia lg hard core dr aku). 

Teringat kat sorang member seperjuangan - mek. Aku dengki tul ngan budak mek ni. Dia lg teruk dari aku melayan anime 24 jam. Xnmpk pun dia study, tp dia mmg scorer. Tu yg aku dengki sgt tu. hehe.. Dia pernah suggest kat aku, anime One Piece. Igt lg dialog dia dulu2..

"Tengok ar One Piece! Suma yg review cerita tu cakap dah tanak tengok naruto dah lps layan One Piece!" - mek

"Macam best sangat je.. cerita pasal apa? Lawak tak? Berapa siri dah skrang?" - aku

"Best! Cerita pasal pirate. Lawak gile.. err..skang dah 230++ siri kot.." - mek try pengaruh aku

"Mak aih..!! Banyaknye.. tak larat ar aku layan.. Naruto yg baru 100++ ni pun aku dah tak larat" - ayat give up dari aku.

"Skarang ni naruto punya siri dah tak best! Diorang mengarut panjangkan cerita je. Semua tu takde dalam manga. Manga abis time Sasuke kene kidnap, pastu sambung bila diorang dah besar. Sakura pun dah power skarang kt manga. Gaara mati.." - mek sukarela bagi sinopsis.

"Woi..woi.. cukup! takmoh dengar. tak guna ko. spoiler betul. Patut naruto skarang dah mengarut je.. tapela..kang aku tunggu bila diorg dah besar aku layan balik" - aku

"tanak try one piece?" - mek cucuk lagi

"tak moh! Banyak sangat.." 

**********************************************

Selain naruto banyak gak siri2 pendek anime yg aku layan. Anime pertama yg aku simpan - Honey&Clover.. tp bengang tgk citer tu sbb slow sangat. Yang lain2, aku paling suka Full Metal Panic & Fumoffu. lawak gile.. Lagi, Kage Kara Mamoru.. Ichigo 100%, School Rumble etc2. tak igt..banyak sangat. Kadang2 layan bersama Mek. 

Sekarang ni, aku ada byk free time. So..perkara paling best adalah melayan balik anime2 bersiri ni. Naruto Shippuden dah makin best, tapi terpksa tunggu tiap2 minggu. Bila la Naruto Shippuden 63 ni nak kluar..lambat betul..

..dan thanks to mek, aku dah start layan One Piece dari bulan 3 yang lepas. Tengok dengan hubby hampir tiap2 malam kalo TV takde cerita menarik. 

Secara rasminya.. malam tadi diisytiharkan aku berjya mengabiskan 357 siri One Piece & terpaksa tunggu tiap minggu utk siri ni keluar macam naruto. 

Arggh..tensennye! 

Semalam try layan Full Metal Panic.. 1 siri..2 siri.. boring!

Tukar Shaman King.. 2 siri.. tertido.. Luffy gak best!!! 

 

Siapa minat anime kat sini angkat tangan! Tolong suggest apa anime lagi best/lagi panjang dari One Piece? Bleach ok ke? tp dengar review macam tu anime ganaz2 je.. aku suka yg lawak2. hehe..

 

 

Baca perbualan