Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Tips for Bungy Jumping

  • NJay
  • 16 years ago
  • 1,152

 

First and foremost,

Yes. I survived bungy jumping :) walaupun ianya adalah sgt scary, but i survived it anyway (and vowed never to do it again. well at least not in the near future. but then again, i can be a bit unpredictable sometimes, so i'd probably be doing it again :p). So here are some tips that i think would be useful if you guys are considering doing it..


1. Even though having frenz with you is a plus, but it cud also backfire against you. especially if you have to go first, and you chickened out mase nak lompat *batuk*, dan kawan-kawan anda di belakang gelak tak hingattt (ciss ciss). maka kalau boleh let them go first. but then that's not our choice to make, which brings me to my second point.


2. Jika anda tidak mahu nombor-nombor yg tidak best terpampang di tangan anda dan juga di tiket bungy anda, maka i suggest you guys go on a diet. kerana berat badan adalah sgt penting for bungy jumping dan berat badan anda akan ditulis dgn besar pada tangan, menggunakan marker MERAH. yer, seperti di cop gitu. and u guys have to show it for safety purposes. menipu berat badan adalah sgt bahaya dlm situasi ini. heheh. dan siapa yg paling berat have to go first. maka jika anda mahu kwn2 anda lompat dulu, tapi malas nak diet, maka pergilah dgn org yg lebih berat dari anda. huhu (apa punye tips daa :p)


3. For girls, i strongly recommend korang tuck in your baju ke dlm seluar. kerana apabila anda dlm keadaan terbalik, tarikan graviti akan menarik baju anda sekali yg akan mengexpose apa2 yg tidak mahu diexpose. unless mmg sengaja nak tunjuk ur flat six-pack abs, then sila lah.. bear in mind that your jump is recorded, n if you plan to buy the dvd later make sure dvd itu tidak censored dan boleh ditonton oleh semua orang, for bragging rights. heheh (nota: berkelakuan riak adalah berdosa. menayang any parts of your body -bagi wanita muslim- juga adalah berdosa. huhu kene tulis. takut tak lepas piawaian syahar :p)


4. When u're at the edge of the ledge, never EVER look down! especially if you can't swim, dan dibawah anda tersergam tasik yg kelihatan sgt dalam and you are asked to jump off into the deep cold water. probability utk anda chickened out adalah sgt tinggi *batuk batuk* maka DON'T LOOK DOWN!!


5. Bagi wanita2 yg bertudung, make sure tudung korang pun fully secured dan tak kan tercabut when u jump. i suggest after pakai tudung, pakai jaket over it supaya tudung safely secured oleh jaket itu. but then kalau korang pegi mase winter like me, mmg confirm pakai winter jacket punye la.. so pandai2 sendiri lah kot? (nota: there is no dress code for bungy jumping. nak pakai apa2 pun boleh. tp jgn la korang pakai dress pakai skirt pulak. tu mmg tak masuk akal lah kan.. sndri mau ingat lah yer.. ;p)


6. walaupun 43 metres do not sound intimidating on paper, but when you're there, baru tahu betapa tingginya 43 metres actually is. jadi sebelum anda decide to try the 134 metres jump, i suggest u try the 43 metres first. if you dont think thats intimidating enuff, then by all means, go for a higher one.


err ok.. i ran out of tips already. if i think of anything else, will keep you guys posted. n kalau korang yg lain2 ada tips juga, boleh lah share :)


Memetik kata-kata Henry van Asch (tak tau lah dia ni sape)

Bungy is actually about challenging youself, we never push anybody off.. so people really have to find it in themselves to jump off the bridge..


;)


nota khas utk fathul ahmad: you said bungy tak takut sangat??? tipuuuuuuuuuu!!!!

 

Baca perbualan