Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Sherrif, Cowboy & Perundangan

 

 Situasi berbeza atau songsang, sedang dialami oleh dua orang tokoh yang menghadapi tuduhan.

Seorang yang sedang berkuasa itu dituduh membunuh. Manakala seorang lagi yang sedang menggugat kuasa tokoh tersebut pula dituduh meliwat. Mana satu jenayah yang lebih berat, tidak menggugat persoalannya disini.

Penuduh yang membuat tuduhan membunuh ke atas orang yang berkuasa itu dan tertuduh melakukan liwat adalah dari golongan yang tidak berkuasa. Kedua-kedua mereka ditahan oleh PDRM untuk memberi keterangan dan dilakukan siasatan ke atas mereka.

Mengapa orang yang membuat tuduhan liwat itu dan yang tertuduh membunuh seorang model berasal dari Mongolia itu masih bebas berkeliaran tanpa diminta berikan keterangan atau ditahan reman oleh PDRM??

Adakah kerana mereka dari pihak berkuasa?

Dan mengapa negara masih menggunakan khidmat orang-orang yang ternyata bersalah memalsukan tuduhan/fitnah besar pada tahun 1998 bagi jawatan Ketua PDRM dan Peguam Negara?

Aku rasa nak muntah hijau bila golongan tokoh-tokoh keparat telah mengeluarkan kenyataan bahawa sistem perundangan Malaysia adalah bersih, adil dan saksama!

....

Undang-undang akhir zaman...

Baca perbualan