Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Mari cuba buat 'Scrapbook'

  • rObOt
  • 16 years ago
  • 23,657

 

 

Buku 'scrap'? Mm..masa sekolah rendah dulu cikgu selalu suruh buat buku 'scrap'. Lama-lama bot jadi minat untuk buat buku 'scarp'. Tak semua orang suka, mungkin sebab nak buat buku 'scrap' ni leceh sikit. Kena kumpul bahan, tampal sana, gunting sini..kerja ni memerlukan kesabaran untuk hasilkan buku scrap yang baik. Tapi bot suka (:

Melalui buku scrap, kita boleh gambarkan apa yang kita suka, benda yang kita tak suka, atau pun kita nak simpan memori-memori dlm hidup kita, dan buku scrap adalah cara yang terbaik. Sebab bila tengok buku scrap kita tuh dah siap, segala penat lelah tu terubat. Banyak cara nak buat buku 'scrap' ni. Ada secara 'klasik' dan digital. Klasik ni kita yang buat sendiri. Kalau secara klasik ni, memang leceh sikit.sebab banyak bahan dan kerja nak kena buat, tapi hasilnya lebih berkualiti. Tapi sekarang ni dengan teknologi yang ada, berlambak software yang ada untuk menyenangkan kita nak buat buku scrap ni..Jadi, apa tunggu lagi? Jom cuba..Kawan-kawan boleh rujuk kat websites ni untuk dapat idea..

 

http://www.flickr.com/

http://www.shutterfly.com/

http://www.stampinup.com/

http://www.photomix.com/

http://photobucket.com/

 

dan banyak lagi website yang menyediakan cara, software untuk kita membuat buku scrap. Salah satu websites yang bot suka adalah www.scrapbook.com

kat websites ni ada disediakan satu software untuk kita buat buku scrap, FLOCK. Kita boleh download software ni dan mula buat buku scrap (:

 

 

 

 

 

 

Baca perbualan