Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

3 Langkah Mudah menggunakan Widget Kapasitor

  • jojo
  • 17 years ago
  • 1,390

 

Widget Kapasitor adalah feature baru dalam Kapasitor yang membolehkan anda berkongsi novel atau prosa dalam kapasitor masuk ke blog, myspace, friendster, lifelogger, xanga apa apa-apa sahaja web servis yang anda guna. Dengan menggunakan engine Flash, widget kapasitor adalah satu inovasi baru dalam kapasitor (dan mungkin dalam Malaysia) yang dicipta untuk mengiktiraf para penulis di kapasitor.

Langkah 1:

Copy Embed link di bawah tajuk prosa atau novel kesukaan anda. Hanya klik sekali dan right klik utk memilih copy atau menggunakan shortcut key (ctrl+c) utk platform windows.

Copy kapasitor

Langkah 2:

Buka weblog anda. Dalam tutorial ini, saya menggunakan blogger @ blogspot sebagai contoh. Create post baru seperti biasa. Apabila toolbar utk menulis sudah keluar, paste (ctrl + v) embedded code tadi masuk ke text area. Jangan lupe tajuk! Disebabkan saya amat mengkagumi Siberkop, maka saya menjadikan karya baru beliau sebagai sample.

paste

Langkah 3:

Klik pada publish dan widget Kapasitor akan kelihatan di webblog anda. Sila layari http://kapasitor.blogspot.com utk melihat bagaimana widget Kapasitor berfungsi.

siap 

Baca perbualan