Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Susah ke untuk berterus terang....

 

 

Alhamdullilah, Program Majlis Suai Kenal dan Klinik Gusti Lengan Selangor 2008 telah selamat diadakan. Sasaran awal serama 50 orang akhirnya tercapai dengan kedatangan 72 orang peserta lelaki dan wanita ( tapi ………., tu tak de yang datang). Dan YB yang dijemput merasmikan program berkenaan telahpun memberikan peruntukan segera yang lumayan juga.

 

Tapi…

 

Walau pun pagi ini Kuala Lumpur di selubungi kedinginan dek gerimisi pagi yang tak berhenti dari semalam, tapi tak dapat menyejukan hati yang panas. Sikap kawan-kawan ni memang memanaskan hati.

 

Kalau tak jemput, dikatakan lupa kawan. Tapi bila jemput, batang hidung pun tak nampak. Bukan setekat telefon, siap dengan jumpa sekali. Semua yang ajak, bukan main iya-iya nak datang. Sampai ada yang kata, “sebelum subuh saya sampai.” Manis betul mulut masing-masing. Bila tiba masanaya satu batang hidung pun tak nampak. 

 

Susah sangat ke nak berterus-terang?.

Kalau tak boleh datang, apa salahnya kata saja tak boleh datang. Tak kisah pun. Dahlah lansung tak telefon ke apa. Kita dah buat persiapan dari tempat, material, makan minum, alih-alih tak datang.

 

Susah sangat ke nak hantar sms, kurang-kurang bagi tahu tak dapat datang. Tak kisalah kalau pasal bini tak bagi ke, atau kucing beranak ke. Ada setengah tu sampai kena telefon pun, masih kata nak datang, tapi sampai petang tak nampak muka. Tu la kawan.

 

Yang bagusnya, yang bukan kawan, awal beritahu tak dapat datang, tapi akhirnya muncul juga dengan segala susah payah. Terima kasih untuk kawan yang sebegini.

 

Yang paling terbakarnya, pagi ni, bila jumpa yang janji nak datang tapi tak datang, boleh dia orang buat muka selamba je, macam tak de apa-apa berlaku. Hampas kelapa betul kawan-kawan aku ni.

 

Betullah, apa gunanya kawan kalau tak menyusahkan kawan. Ialah, siapa lagi kalau bukan kawan yang menyusahkan hati kawan.

 

Wasalam.

 

aku yang berbulu sangat ni...

\"berbulu\"

Baca perbualan