Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Aku Histeria.

 

Pernah tak, dalam seumur hidup korang, mengharapkan sesuatu perkara, dan beranggapan bahawa perkara itu best, tapi bila mengalaminya, perkara tu takdela best mane pon.

Best lagik makan cendol caravan tu, ibaratnya lah.

Baru-baru ni, baru jugak kirenya, semalam. Aku menonton Histeria. Midnite show. Sebelum movie neh release 18 Des ari tu, aku dah beriya-iya nak gi tengok. Siap google sinopsis segala. Search pasal movie neh bagai. Punye la excited, sampai masak megi goreng pon bole bertuka jadik megi sup. Punye la bersemangat neh. Support local katenya. Lagipon nak tengok hasil filem director independent movie, James Lee yang dengar katenye banyak menang award oversea. Tak mcm R**** M******** tu (aiceh, tulis siap ade bintang2 neh mcm la org tak tau), buat filem box office meletup2 mcm altantuya, tapi kualiti, haram jadah. Buat filem neh business katenya. Quantity comes first, not quality ghetoww. So, tak hairan la, kalo pelakon suara macam itik ke, pelakon muke same ke, jalan citer sebalang ke. Opss terlebey suda.

So, dekat2 pukul 11.30 gitu, aku pon melenggang mak limah masok ke panggung. Bole tahan jugak ramai. Aku rasa nak dekat2 full jugak. Nasib baik aku book tiket awal2. Kalo tak, pasti leher aku lenguh2 kuar panggung. Masok2 je, seat baik punya, centre, sedang elok. Aku tengok seat sebelah kiri aku, chantek! Tade orang. Bole la aku buat senaman kalo lenguh2 badan. Dan-dan citer da nak setat, ade plak couple duk seat tu. Potong sial. Aku nampak awek die, pakai cap. Cap?Motif pakai cap masok wayang tengok midnite show? Ko ingat ko Haliza Misbun? (f.y.i: Aku selalu nampak Haliza Misbun area TTDI, selalu pakai cap. Feeling glemer. Bajet ade org nk mintak otograf???)

Awal-awal citer, aku maintain. Rileks. Cis, lupe nak bawak jaket. Nanti kalo takut, aku nk tutup mata pakai ape? Da la tak beli popcorn. Kalo tak bole guna bekas popcorn tutup mata. Aku pandang awek sebelah.

Pinjam jaket!

Citer ongoing. Starting agak slow. Slow ke? Slow weh. Standard kot, sebagai pembuka bicara gitu. Tibe-tibe, aku dengar orang belakang berborak. Helo, ko nak berborak ko pegi smoking area bole tak? Then, ditambah lak dengan audience2 yang gelak tak kene tempat. Motif? Ko ingat ko tgh tengok Pi Mai Pi Mai Tang Tu?

Aku lemau sket aa kalo tengok wayang ade intruder2 seperti itu. Perlu diingatkan disini, audience di dalam wayang juga mempengaruhi mood dan bintang2 yg diberi kepada sesebuah filem.

Pastu, tgh layan citer, awek sebelah bukak mulut. Bukan bukak mulut nak...aa nak...boifren die...aa..takpela... tapi bukak mulut sebab die bole citer lak ape berlaku scene selepas itu kat boifren die. Kalo ko cakap bisik2 takper weh. Neh bole lak cakap mcm ko nak bagi satu row dengar (actually aku exaggerate je). tapi tu la, aku bole dengar dan tau ape berlaku lepas tu sebab awek yg feeling Haliza Misbun tu. Tapi aku sabar lagik. Mungkin boifren die ngantuk kot, sebab nk freshen up boifren die, die spoiler kan citer tu. Taktik yang bagus, tapi tak berkesan untuk audience lain pls. Pastu die buat lagik. 2-3 kali lak tu. Woi! Ko nak spoiler citer, spoil kat balak kau je la weh! Apehal lak aku kene dengar sekali!

Muka aku dah ketat satu pusingan skru. Tibe-tibe, aku rase orang belakang aku tendang lite-lite kusi aku. Aku pantang. K*mak haram. Aku betul2kan duduk dan aku pusing badan. Pompuan rupernye. Ko pernah rasa tak kedua-dua kaki ko disimpul reben? Pastu stop, tak tendang da. Tau ko yer. Jumpe luar panggung nanti, aku tunjukkan kaki bersimpul mati reben.

Citer berjalan seperti biasa, aku mula menguap. Kazen aku berbisik kat aku, "bile nak ade hantu neh?". Aku cakap, sabar. Citer macam neh, hantu selalu kuar lambat. Hero kene interframe dulu. Tapi lame2 kadar menguap aku semakin bertambah, dan semakin besar diameter mulut terbuka. Kadang2 rase tak logik gak.

Dalam citer tu, kate 3 hari kene denda. Tapi aku rase berhari2 dah neh. Taktau da mane siang mane malam. Pastu bolela neh, girl school, tinggal 7 org je kat sekolah tu sebab kene denda, cikgu pompuan sorang pon tade nak pantau (ustazah die balik sebab anak sakit..-alasan), tinggal cikgu lelaki sorang (gatal cikgu neh) and tukang kebun je jaga. Mane warden? Takkan pegi massive rave party kot?
Okla, aku paham, tu sume nak jadik citer la tu...

Anyway, mane scene sekeri?

Dah dekat 3/4 citer, baru le ade scene bunuh2. Ermm, tadele kejam sangat. Darah je banyak weh. Tu pon darah blend tak rata. Macam kaler water. Tapi efek mekap dan hasil kene bunuh tu nampak quite real gitu. Pelakon lak, pelakon2 baru, so tak expect much, but derang bole la berlakon. Ok, tadela fake plastic bag sangat. Tak macam Fasha S*ndha. But Liyana Jasmay done well. Dia pandai berlakon.

Overall citer, aku leh kasik 3/5. tu pon mood lari berganti2 sebab environment audience yang macam beruk. citer tu ok sebenarnya, tp predictable dan straight forward. James Lee pon awal2 da cakap. aiceh, mcm James Lee neh jiran sebelah umah aku lak kan.
Ape yang bole aku katakan dari sudut pandangan mata aku yang tak terer sgt neh, kalo korang mampu, gi le tengok kat panggung, kalo tak, tunggu cd/dvd, yg ori (kang aku tak ckp ori kang, kate aku sapot pirate la ape la). Tapi jgn tengok midnite, nanti membazir je, sebab bole mengundang mengantok. Pastu tayah la bawak anak2 kecik tengok cite antu weh. walaupon citer neh rating U, tak manis aa bawak anak tengok, da la midnite lak tu. menangis2 anak tu sebab takut. kang kene sampuk baru tau. Macam sial. Hilang mood aku. buang mase. Kalo aku tau, aku folo warden asrama yang fly tu pegi rave party.huhu.

cuma aku ade satu soalan:
dengar kate, ade scene lesbo melesbo dalam citer neh, tapi, tade pon?
*aku bukan ape, aku tadela gersang sangat tengok citer songsang2 neh. just tertanya2 je...

Aku Histeria...histeria penuh sesalan!

Baca perbualan