Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Projek ELARTI : Penulisan suara baru?

 

"PAHATKAN NESAN SERANGKUM SYAIR....KELUH PUJANGGA KASIH TAK SAMPAI" - Ali Setan

Baru-baru ini,aku telah ke Borders di Times Squaredengan ditemani seorang teman. Sejak berhenti kerja , masa yang terluang,aku banyak habiskan dengan ke kedai-kedai buku membeli buku-buku untuk menambahkan pembacaan aku. Kali ini, tujuan aku ke Borders adalah untuk melihat travel book ke Medan dan Bangkok memandangkan, aku dan ‘seseorang' itu telah nekad untuk ber'bag packing' ke Bangkok atau melancong ke Medan.

Ketika berpusing-pusing mencari section TRAVEL, aku singgah ke section Bahasa Melayu dan mata aku tetancap pada sebuah buku yang kulit mukanya berwarna cokelat sedikit dengan gambaran kabur kaki wanita yang memakai selipar. Ia merupakan sebuah bukuzin yang bertajuk ELARTI: Penulisan Suara baru Kotemporari. (27sx: sesuai untuk minda matang sahaja). Ia merupakan sebuah bukuzin yang memuatkan hasil karya penulis bebas yang rata-rata merupakan nama besar dalam dunia blogger.



ELARTI ini merupakan elarti projek kedua yang memuatkan 10 esei, 11 puisi, 8 cerpen dan 9 profil seni serta sebuah rebiu filem yang pernah mencetuskan kontroversi suatu mas dulu,iaitu FITNA.  Bukuzin kali ini membariskan penulis seperti Aleya Ariana, Arnee Ismail, Azharul Azmir Kamarulzaman, Elle J hafiz, Fairul Nizam Ablah, Fatimi Nadiah Zainudeen, Jacob Tan, Leon Wing, M. Fadli Al-Akiti, Muhammad Azwan Ismail, Nadiya Yahaya, Nazim Masnawi, Rumaizah Abu Bakar, Sharanya Manivannan, Zawary. Manakala untuk bukuzin kedua ini membariskan Jerome Kugan, Bernice Chauly dan Amir Muhammad bagi mengisi ruangan profile seni.

Boleh didapati dengan harga RM15 sahaja dan ia merupakah hasil keluaran STORMKITCHEN dan telah dicetak oleh ARMNETWORKS ADVERTISING AND COMMUNICATION SDN BHD.  Bukuzin setebal 96 muka surat ini mengandungi kumpulan penulisan satira yang tinggi dan amat menghiburkan. Kalau tak percaya..dapatkan lah ia di pasaran.

Apa yang membuatkan aku kagum dengan projek ELARTI ini adalah..idea dan konsep yang diketengahkan. Bahkan, pada aku....mereka mempunyai strategi pemasaran yang agak baik apabila mereka, sebuah kumpulan kecil mampu menempatkan hasil kolektif karya mereka di tempat-tempat seperti Borders. Bukan senang untuk mengangkat hasil karya independent...tapi mereka Berjaya buktikan. Kasi saspek la sama diorg!

So apa lagi....dapatkan la..Berani mencuba? Hantarkan hasil karya anda untuk dimuatkan kedalam project ELARTI ke-3. AKAN DATANG. Tungguuuu.......


MENGANGKAT KARYA SENI KE MATA DUNIA..BUKAN SENANG..TAPI TAK MUSTAHIL!

Baca perbualan