Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Redang With Love

Tanggal 27hb Mac, bersamaan dgn hari Jumaat adalah percutian yg sgt seronok tak terhingge banyaknye buat saye dan hayang. Kami bertolak ke Kuala Terengganu dr hentian putra KL pd pukul 11pm iaitu saye, hayang, sharul dan aw kekasehnye menaiki bas transnational 2 tingkat ok, sgt gerun. Tp kami duduk di bahagian bawah sbb balik nti baru nak duduk atas pule. Perjalanan kami mengambil mase selame 7jam. Agak kematu la bontot kami duduk di atas sit yg agak sempit itu. Sambil2 layan ipod terus kami tertido dibuai mimpi tak sabo mahu sampai ke pulau. Bas berhenti berehat die hentian Cherating sbb bas tu dah penat bwk kami. Sgt lapo dan kepenatan, terus mkn mee celup nyumnyum!!~

Setibenye kami di KT pd pukul 6.30 pg, suasane di situ agak sunyi sbb ari sabtu kan penduduk KT bercuti so maybe dorg masih tido lg. Hanye hentian bas saje yg penuh dgn org. Seorg driver dah tggu kami utk dihantar ke ofis Pinganchorage. Di sane kami sempat bergambo kerane decorenye yg agak2 kebalian penuh dgn pasu2, lampu dan kerusi meja. Mereka juge sediekan bilik utk menginap sementare tp kene bayarlah..sempat kami bermain congkak utk memenuhi aktiviti sambil menunggu trip yg seterusnye. Kami tibe di jeti Merang pd pukul 8am, disamping menunggu bot ke pulau, jd kami membrekfeskan diri dahulu dgn melantak nasi lemak. Setelah selesai kami pon bertolak naik bot pd pukul 9.15am

Perjalanan mengambil mase selame 45minit utk sampai ke pulau. Setibenye disane, pertame kali ekspresi kami ialah tercengang, mate berkace serta melompat2 melihat keindahan pulau redang itu. Sungguh ajaib keindahan dunie ciptaan-Nya. Tanpe berlengah lg saye terus melompat keluar bot. Tidak sabar rasenye utk terjun ke dlm laut itu tp saye tidak tahu berenang begitu juge dgn hayang..tp air itu cetek aje huhu. Bilik kami ialah seaview ye jd bayangkan lah betape indahnye permandangan pantai apebile bergolek2 di atas katil bersalin salinan dan sebagainye. Selesai check-in bebagei terus bergambar la ape lg. Posing sakan la sane sini. Udare yg dihirup sungguh segar sbb bau pantai dan cengkerang2 tepi laut. Biru dan hijau dasar laut tak tahu nak describe camne tau tengok aje la dlm gambo itu tp jauh lebih indah dr pandangan mate saye yg rabun2 ayam ni. Langit yg biru, terik matahari, angin sepoi2 sempoi membuatkan saye ingin terus menetap di sane. Alemak hitam la saye lepas ni jd beach girl..huhu.

Selesai berposing sakan kami pon lunch, rehat2 tepi pantai baring di hammock bwh pokok kelape jap ngadap langit yg santek dan bersedie utk snorkeling yeay! Sgt takot sbb 1st time masok laut yg dlm. Dgn bantuan life jacket dan goggle mask saye pon bersemangat ditemani oleh hayang yg jd lagi takot apebile saye takot dan cuak. Maap ye hayang sbb tertekan u masok dlm air..hehehe.. Amazing sgt dpt lihat corals, fish dan gamat euwwww!! Seperti lintah giant.

Balik resort rest2 dan dinner. Malam tidak terlalu bosan, sebaik ade mini vegas utk enjoy seperti pusat karaoke sempat kami melalak 2-3 lagu walopon sound hancur, tempat bermain kad, carom, pool kami main seround aje sbb table basah tempias air laut. Setelah selesai, saye dan hayang berjalan2 sambil pegang tangan at the seaside..sungguh romentik sekali!!

Hari ke-2 kami terbangun lambat hampir terskip breakfast tp sebaik sempat tanpe mandi. Nak feel breakfast ngadap laut matahari pagi tu..perghh heaven! Punye la asyik tido mengadap laut kan sambil terdengar ombak menghempas pantai seolah2 menyanyi lagu dodoi lah dodoi..Tghari selepas lunch kami bersnorkeling ke Marine Park pule hanye bayar rm5 aje.. disitu air sgt jernih, ikan mcm2 pesen ade. Ikan pelangi, nemo yg sgt kecik dan kiyut, ikan kerapu pon telah dijumpai tp saye tidak ke tgh laut sbb takot jumpe ikan jerung..hehe. Saye beri ikan2 kecik itu mkn dan dorg semue kerumun saye mcm saye ni ikan duyung mak dorg aje. Lame juge kami berade di Marine Park sampai tak sedar bot hampir meninggalkan kami. Tp gimik aje, dorg patah balik jahat tau! Alamatnye tak boleh balik la kalau tertinggl bot sbb line tepon xde kat tgh2 laut tu huwaaaa! Sampai aje bilik kami terus pengsan, penat teramat sgt bermain2 dgn ikan2 somey itu td.

Petang itu kami skip snorkeling buat kali ke 3 sbb dah tak larat sgt. Jadi kami snorkeling aje atas katil ahaks! Bangon tido, terus aje hi-tea yg menjadi kesukaan hayang sbb ade banana cake (nti i cari resepi ye hayang ). Siap2 sbb beach guy tu ofer ajak tgk shark pule. Takot pule saye nak snorkel mencari shark tak pasai2 kene ngap. Jd kami pergi dgn kuantiti sedikit aje 8 org. Hayang dgn beraninye turun tgh2 laut itu. Kami yg pompuan2 ni duduk atas bot lg sbb biar lelaki usha line dulu. Ade yg jumpe turtle, sharknye ngak ade pule..saye turun kejap jek sbb dah dlm sgt sehinggekan gelap di bawah itu. Takotnye!!

Malam itu biase la dinner tp kali ni ala2 barbeque pule sgt enak dan puas hati. Hayang tambah lamb 3 kali, im so tekejut sbb before this die tak suke lamb huhu. After we had dinner, buat kali terakhir jalan pegang2 tangan at the seaside. Kami baring di atas pasir sambil lihat bintang2 cerah di langit gelap. Wah indah sungguh mlm itu bersame pule org tersayang. Kami membuat beberape confession dr jiwa ke jiwa sungguh touching sekali! Ade bukti okeh rekodingnye. Malam itu sungguh bermakne buat saye dan hayang, bunyi ombak laut menghempas pantai menjadi saksi cinta kami berdue..cewah!! Tp hayang ckp “syg tecik dah gemoks la duduk sini asyik mkn aje” I like!!

Hari terakhir iaitu hari ke-3, mase utk pulam..tak suke tak suke! Rase mcm nak sambung lg beberape hari spent time kt redang ni. Peace like heaven! Walopon badan dan muke kami sunburn itulah syarat utk ke pulau jgn segan utk sunburn huhu. But KL still needs us so terpakse pulam. After 8.30am, breakfast dan kami pon chow pd pukul 9 lebih2 gittu. Sempat bergambo lg buat kali terakhir dan sampai di jeti pukul 10am. Kami menumpang seorg pasangan yg baru dikenali utk pergi ke town KT. Sempat la saye menshopping ape2 yg patut seperti kain sutera batik, budu utk org kampom, kepok lekor tak beli byk2 utk isi perut aje dan kopok kering utk bakal mak mertue. Naik becha pink sampai ke terminal bas dan kami bertolak ke KL pukul 1pm..terus pengsan dlm bas, kali ini kami duduk di sebelah atas pule yg sgt tinggi melebihi lori! Kwn kami itu masih menghabiskan mase pusing town lg sementare nk tggu flight mereka pukul 10pm..byebye kami pulam dulu yep. Akhirnya tibe di KL yg hingar bingit pd pukul 7.30pm. Jauh beza betul kehidupan di Redang berbanding KL, tp apekan daye hadapi aje dgn senyuman. Dan kami pasti akan repeat lg selepas ini di pulau2 lain yg akan menjadi our next destination. Saye sgt suke hiyeay!!

p/s; jadi kpd anda2 yg terplan utk bercuti ke redang, silelah layari laman sesawang ini ok http://www.pinganchorage.com.my/redang_island.htm