Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Gadis Sebelah Saya Gelak Sepanjang Filem The Proposal

  • jojo
  • 15 years ago
  • 1,149

 

Anda (Ryan Reynolds) seorang lelaki (kacak dan taste) dan demi menyelamatkan kerjaya yang anda telah bertahun-tahun usahakan selama ini, anda harus menipu diri sendiri dan semua orang di sekeliling dengan mengahwini bos (Sandra Bullock) anda. Kelebihan di sini ialah, bos anda ialah seorang perempuan cantik (dan sedikit berumur) dan anda masih bujang serta tidak ada teman istimewa. 

http://casimira.files.wordpress.com/2009/06/proposal.jpg 
Kredit: casimira.wordpress 

Jika anda dalam situasi begitu, mungkin filem ini dapat memberi anda jalan keluar. Jika tidak, sekadar memenuhi masa lapang sajalah. Jika anda wanita yang normal dan gemar filem genre chick flick, komedi romantik atau Professor Razak Mohideen, maka filem santai dan rileks ini mampu memenuhi impian dan fantasi perempuan yang rata-ratanya gemar filem happy-ending sebegini. 

Tapi jika anda lelaki mantap, gagah dan perkasa yang mementingkan teknologi angkasa lepas, robot bersaiz 30 meter, pertarungan angkasa lepas yang melibatkan letupan supernova, makhluk asing ganjil yang berkepala kon ataupun teori-teori konspirasi terkini lagi inovasi, filem ini tidak layak mencemar duli anda. 

http://popculturenerd.files.wordpress.com/2009/06/more-proposal.jpg 
Kredit: popculturenerd.wordpress 

Daripada 5 bintang, saya beri 3.5 bintang. 

Web: http://www.imdb.com/title/tt1041829/
Trailer: http://www.apple.com/trailers/touchstone/theproposal/

Versi selamba:

1. Klise. Klise. Klise.

2. Pasangan aku (Baca: seorang gadis comel) asyik gelak aje tengok citer ni.

3. Eh, baru aku perasan.. 2 orang gadis yang duduk depan aku pon asyik gelakkk aje. Eh, ngape gadis-gadis satu row kat tepi aku pon gelakk je sepanjang filem ni?

4. Tinjauan rawak mendapati, ramai gadis yang asyik gelakkk aje sepanjang filem ini. 

5. Wah, aku pon gelak jugak walaupon aku bukan gadis. So how? how?

6. GSC Tropicana City agak menarik. Couple seat-nya SANGAT COMFORTABLE! Siap bole bend ke belakang. Kalo macam ni tak perlu buang duit masuk ke gold class lagi.

7. Rating untuk filem ni ialah 13PG. Rasanya boleh naikkan sket sebab banyak adegan penting dan lucu tapi lucah dipotong semata-mata nak memenuhi citarasa penonton berumur 13 dan ke atas.

Baca perbualan