Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Personal: Bila Keranda Sudah Dibawa Barulah Kau Bercucuran Air Mata!

 

Ia bermula sama seperti perlawanan lain. *Huhh huhhh* (efek mengah) Sengit. Dua-dua pasukan pun nak menang. Insentif bukan sekadar ganjaran wang. Maruah dan ego turut dipertaruhkan. *Huhh huhhh!* (makin mengah)

Musibat betul mamat yang jaga aku ni!

Setiap larian dihambat, setiap rembatan dikekang, setiap percubaan dipangkas. Seteru aku dalam perlawanan ni memang bukan calang. Apa yang aku buat senang-senang je dia saing.

Hoi, kasi la aku can sikit! Aku cuba merebut bola.

Buk!

Dada bertukar senak. Dia boleh kasi siku pulak masa challenge bola? Mak oii! Ini sudah lebihh!

Woi, ref! Tak nampak ke? Woi, blah aa ref buta! Kayu! Tombol pintu! Pokok ketapang! Krim selulit! Latex berwarna-warni berperisa buah-buahan! Woi, balik rumah masak megilah woi!
Nota: Bukan untuk dicontohi. Sekali-kali tidak setara dengan peribadi sebenar penulis.

Sekali lagi bola datang tau la nasib kau! Aku ketap gigi.

"Syahar!" Jeritan teman sepasukan disusuli satu lorongan cantik. Aku meroket kejar. Seperti dijangka, bagai roket juga seteru aku sudah di sebelah.

Sahih bela jin! Sahih! Ni mesti keturunan Nenek Kebaya!

Pergelutan bermula. Masing-masing nak dapatkan bola. Aku kuis, dia kuis. Aku singgul dia singgul. Aku shield pakai punggung, dia gesel-gesel. Hmmm, ini boleh mendatangkan marahh.

Bola tiba-tiba terlantun cantik-cantik untuk aku rembat. Peluang! Aku ambil posisi, siap siaga mendentum.

Hiahh!

Alamak! Dia berjaya tunjal bola tu pulak. Kaki dah hayun. Dah terlambat nak berhenti. Memang akan makan kaki ni! Ampunnn!!

DEGANGG! Suasana jadi sunyi.

MAK OOOIIIIIIIIII!! INI KAKI KE TEMBOK? HUWAAARGHHHH!!! DIA NI HARI-HARI MAKAN BATU BATA APA??!! Pandangan aku semena-mena gelap. 5 saat juga aku terpisat sebelum kembali ke deria.

Oh?

Aku di atas katil. Dalam bilik tidur yang tidak berlampu. Kaki kanan masih terangkat di udara. Baru lepas rembat dinding sebelah perbaringan ni. Aaah, rasa sakitnya, hanya tuhan yang tahu.

Tengss!

---

Sedikit fakta:
Zaman aku muda-muda dulu.. (Ooo, jadi sekarang kau dah tualah ya? HOHOHO)
Boo! Klise! Pantang aku cakap "zaman muda" mesti nak kata camtu. Boo!

Maksud aku, zaman yang aku relatifnya lebih muda. Sekitar umur 18-23 tahun. Selalulah aku alami mimpi dan ngigau begini. Darah muda. Main bola terbawa-bawa dalam mimpi. Hehe. Antara beberapa kes menarik yang lain:

- Tengah dalam perjalanan balik dari Sunway Pyramid ke Bangi bersama rakan-rakan, aku termimpi jadi penjaga gol. Waktu nak save bola tu, aku pun buka kepak nak terbang. Dum! Bumbung kereta kawan aku redah.

- Waktu tengah road trip dgn kawan-kawan sekariban ke JB, aku mimpi nak tackle pemain lawan. Sebelum aku nak terjah tu aku dah terjaga. Tapi tak tau kenapa badan aku pergi melonjak jugak dan.. bedebum! Kena member sebelah :)) Yang tak boleh belah tu, member sempat tangkis jugalah sambil jerit gelabah "Wehh wehhh!!". Dia kata, dia tiba-tiba terjaga dan terasa macam aku nak terajang dia. AHAHA intuisi antara kami rakan sekariban kadang-kala tak dapat nak diterang sains.
* 2 jam sebelum tu. Kawan yang terjaga dari tidur ni telah ngigau sepak member lagi seorang. HAHAHA! Mimpi bola jugak.

- Yes, kes paling ngeri adalah waktu buku lali kakiku seliuh. Masa ni tidur di hostel MMU. Haa.. seperti biasa aku nak shoot bola. Lantas aku pun rembat lantai. Yahuu! Sakitnya hingga ke tulang sumsum. Roomates aku yang masa tu belum tidur semua terpana melihat peristiwa berdarah tersebut.

Bila keranda dah dibawa barulah kau bercucuran air mata. Tengsss!

... dan banyak lagi :)

p/s buat yang-belum-ditemukan. Jangan risau. Abang dah 4 tahun bebas dari ngigau gini. Hihi. Jadi usahlah risau keselamatan anda. (Eh? Abang? Eh?) Eyyuhh ;p

Baca perbualan