Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Kapasitor MS: Pertandingan Cerpen Antara Sekolah-sekolah Jemputan Daerah Keningau!

 

Salam sejahtera kepada warga Kapasitor sekalian :D

Buat julung kali, Kapasitor akan mengadakan kolaborasi dengan pihak luar untuk menjayakan program. Bagi projek sulung ini, Kapasitor, dengan kerjasama guru dari sekolah-sekolah di sekitar Keningau, Sabah, akan mengadakan pertandingan menulis cerpen bagi murid-murid sekolah mereka.

Projek yang bakal berlangsung bulan Februari ini sudah lama menjadi angan Kapasitor. Memang hasrat kami untuk lebih memainkan peranan dalam masyarakat dan diharap melalui program sebegini kami dapat memberi manfaat kepada warga sasar yang terlibat.

Buat masa ini kita masih belum mempunyai nama bagi pertandingan tersebut. Mungkin anda semua mahu memberi usul? Pertandingan terbuka kepada dua kategori, menengah rendah dan atas. Cerpen yang dihantar adalah bebas tetapi harus mempunyai ciri lokaliti masyarakat di Sabah!

Wah, tak sabar nak lihat bagaimana hasilannya! Berusahalah murid-murid daerah Keningau!

Oh ya, untuk pengetahuan anda semua juga. Tim jawatan kuasa yang akan menjayakan projek ini bekerja secara sukarela :) Terima kasih kepada mereka yang sudi menyumbang kebolehan, masa dan tenaga mereka!

Kami juga sedang mencari dana untuk pemberian wang hadiah kepada pemenang-pemenang di dalam kedua-dua kategori tersebut. Bagi sesiapa yang ingin membuat sumbangan ikhlas bolehlah menghubungi saya untuk perinciannya.

Kami memerlukan RM585 untuk jumlah hadiah keseluruhan dan setakat ini sudah pun mengumpul sebanyak RM220.

Selain itu, besar juga hati kami jika ada yang mahu menyumbang buku-buku menarik kepada pemenang. Mungkin penulis Pendeta Gua Khayalan ke ... *batuk*. Nak sumbang "Aku Terima Nikahnya" macam terlalu awal pula. Hihi. Tu saya yang kebas nanti walaupun saya dah baca.
 

Baiklah, sampai di sini dulu. Sekian terima kasih.

Cahatomic
Pengarah Program
Pertandingan Menulis Cerpen Keningau.

Baca perbualan