Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Reviu Filem: KAIJI

 

Salam. Aku kembali menulis reviu filem. Terkini, aku baru selesai menonton KAIJI. Sebuah filem jepun yang dibintangi oleh ramai bintang sinetron dan filem jepun yang terkenal.

Mula - mula aku ingat, ia hanyalah sebuah filem aksi dan thriller. Aku pun cuma nak menonton untuk menghilangkan stress saja. Rupa-rupanya jangkaan aku meleset! Filem ini bukan sekadar sebuah filem aksi, thriller dan penyiasatan! Malah ia lebih daripada itu!

Konsep menghambakan manusia untuk satu kerajaan bawah tanah filem ini; terus terang aku katakan mengambil konsep filem METROPOLIS arahan FRITZ LANG. Satu konsep yang amat berat dan berunsur satira yang berani.

Jalan cerita KAIJI selain konsep Metropolis, amatlah baik! Dramanya amat menekan dan mencengkam ketenangan aku sepanjang 2 jam lebih! Aku sepenuhnya yakin sekarang yang bahawasanya orang jepun memang pandai buat cerita!

Lakonan semua watak juga amat meyakinkan. Watak Kaiji juga amat konsisten!

Cuma, mungkin ada sedikit kekurangan dari segi kesinambungan. Tapi amatlah kecil dan bisa saja di tutupi dengan pengarahan dan persembahan yang baik!

KAIJI sebuah kritik sosial yang berani dan cukup menyedarkan!

 

Aku bagi 4.5/5.

 

Yosh!

 

 

 

Baca perbualan