Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Malar Hijau Rebelliben - April 2010

 

Malar Hijau Rebelliben adalah sejenis carta peribadi untuk muzik terbaik yang menjadi pilihan sepanjang aku masih bernafas. Carta ini akan di'update' setiap bulan, 10 lagu-lagu antarabangsa dan lokal akan dicampuradukkan menjadikan carta ini sifar diskriminasi. Jika tidak berpuas hati dengan pilihan-pilihan aku, sila buat carta sendiri. Ha ha ha!

MALAR HIJAU REBELLIBEN - APRIL 2010

1. Maybe Tomorrow - Stereophonics

2. Life In A Glass House - Radiohead

3. Hoppipolla - Sigur Ros

4. Glorious - Muse

5. Machine Gun - Portishead

6. Lucky You - Seven Collar T-Shirt

7. Melankolia - Efek Rumah Kaca

8. Coin-Operated Boy - The Dresden Dolls

9. Art Star - Yeah Yeah Yeahs

0. Suffocating Under Words Of Sorrow - Bullet For My Valentine

Dengan ini dimaklumkan bahawa Maybe Tomorrow dari Stereophonics, buat pertama kalinya dalam sejarah telah berjaya mencantas kedudukan Life In A Glass House dari Radiohead sebagai juara carta.

Sebuah lagu tempatan dari Seven Collar T-Shirt, Lucky You berjaya mengekalkan momentum dan berehat selesa di kedudukan ke-6. Ini diikuti oleh Melankolia dari Efek Rumah Kaca, sebuah band seberang yang berfilusuf di dalam lirik-liriknya.

Mampukah carta ini kekal, ataupun akan ada yang tersingkir? Mungkin juga ada lagu yang akan meluncur ke tangga teratas ataupun terpuruk (cilakak lu Aizat) ke tangga yang paling bawah? Kita nantikan kejuruteraan notasi manakah yang bakal menawan tuan punya carta untuk bulan-bulan seterusnya. Nantikan! Ha ha ha!

Baca perbualan