Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Muka Buku Danish

 

Semalam aku ada meeting dekat-dekat The Curve. Lepas habis meeting tu, boss aku drop aku kat Ikea sebab aku nak tunggu member aku. Sementara tunggu membe aku tu, aku yang tengah lapa gile ni (ada je makanan waktu meeting, tapi segan nak makan) pun terus pegi beli hot dog dengan karipap Ikea tu. pastu aku pun duduk kat benches kat luar tu sambil hisap rokok. 

sementara tengah duduk-duduk tu, datangla sepasang suami isteri (mungkin) bangsa melayu dan anak kecil lelaki umur dalam 3 tahun. Waktu si suami ni tengah pergi beli barang makanan, si isteri pun keluarkan laptop-nya. Anak tadi (danish rasanya nama dia) pun mula-mula duduk jugala tepi mak dia tu.

Bila suami tu sampai, anak dia ok lagi. Makan. air ada kat tepi ayah dia yang duduk sebelah aku. ayah dia pun amek laptop letak depan dia. Maknya pun tengok-tengok jugak. Aku pulak intai-intai la tengok apa yang bahagia sangat derang tengok tu. Game kat facebook rupanya. Game ape ntah.  football ke judi entah.

cerita utamanya di sini. Sepanjang mereka mengadap fb tu, danish ni mainla sorang-sorang kat jalan drop-off depan ikea tu. bila ada kereta laju lalu ke mak dia hanya tao jerit je. "Danish, sinilah!" sambil pas-pus-pas-pus hembus asap rokok. pastu kalau Danish tak dengar, marah-marah. "danish ni, tak pernah nak dengar cakap mama". kalau danish tak dtg juga, si suami pulak tolong jerit. danish kadang-kadang tengah main tu, dahaga. Dia pun mintakla air dari ayah dia sbb air tu kat sebalah ayah dia. Ayah dia tangan melekat gam gajah kat mouse laptop. marah suruh danish datang ambil air sendiri kat sebelah dia.

kesian danish. mak bapak dia sibuk lagi nak belai laptop daripada nak pegang dia. kesian danish, perhatian mak bapak dia lebih pada facebook, daripada menghadap kan si danish. kesian si danish, mak bapak dia gembira menang main game kat facebook, tapi asyik marah-marah danish, walaupun apa yang danish harapkan cuma teman bermain.

kesian si danish. 

Baca perbualan