Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Mail For Baby

  • syud
  • 14 years ago
  • 1,770

 

Baby yawning adalah sangat comel! :)

Tips untuk anak sendiri satu masa nanti.InsyaAllah.

 Dear Baby,

 1) Waktu conception, Mommy akan berusaha membuat latihan matematik secara jitu walaupon Mommy sangat benci matematik. Agagaga. Demi kamu, semoga jadi Little Khalifah yang berguna dan pintar. ;)

2) Mengikut sunnah, Mommy akan makan buah sebelum dishes lain. Tapi sekarang Mommy tak makan sebab takda bekalan. Sobsob. However, Mommy tak boleh takda sayur. Err. Tetiba.

3) Makan lagi (ewah). Bukankah makanan itu satu keperluan? HEHE. Mommy akan makan banyak-banyak badam, kurma dan susu serta honey! Yummy! Mommy memang suka susu dan honey.

4) Banyakkan makan ikan. Kurangkan daging. Takpa. Mommy memang tak berapa berkenan daging pon. Kecuali burger. Itupon selalunya Mommy ambil Benjo je. Plus, Mommy takkan campurkan daging dengan ikan. (Memang tak pernah gila makan campur-campur macam tu)

5) Minyak ikan dan folic acid! Yes dear. Mommy akan ambil supplement. Malah Mommy akan cuba jadi rabbit dan makan carrot banyak-banyak supaya anak-anak Mommy takda rabun ayam. Eh? HAHA. Tak, any rabun la. Kamu perlukan mata yang sihat sepanjang hayat.

6) Salad dan kacang? Err. Yang ni Mommy tak janji. Tapi kot-kot terkahwin caucasian, Mommy rasa pastilah akan try makan salad bersama bread crumbs dan badam serta kacang-kacang lain.

7) No smoking! Oh Mommy memang takkan merokok sayang. In fact, Mommy sangat alergik bau rokok. Tiap-tiap kali terbau rasa nak vomit dan melembik badan ni.Rokok is so NO NO NOOO. Rasa nak terkeluar segala isi perut pon ada.Pastu batuk macam iklan Hacks. Hish. Let's pray your Daddy tidak smoking. OK?

8) I love piano's song dear. Jadi takda masalah untuk mendodoikan kamu dengan muzik. Bukan muzik rock kapak. Tak tak. Muzik berciri lembut dan mendodoi. Hehe. Malah, nanti kita akan selangkan dengan tadarus Quran OK? Mommy baca. Daddy pon baca sekali nanti. Ameen. :)

9) By age of 5, Mommy akan hantar kamu ke kelas mengaji dan piano. Both kena selari. Mommy tak dapat belajar piano but I wish my kids will do so. Plus, Mommy suka melukis dan mewarna. Nanti kita melukis dan mewarna sama-sama ye? :D

10) Untuk perniagaan dan mencipta. Kalau kamu suka Mommy galakkan. Takkan ada paksaan sebagaimana tiada paksaan dalam Islam. Tapi kalau suka Stacy pastu nak terkinja-kinja (jadi artis) Mommy tak galakkan. Bukan setakat tak galakkan, the word is NO. Mommy harap Daddy akan setuju dengan Mommy nanti.

Sekian.

Dari Mommy kamu yang awesome dan comel. HAHA

OK lah. Dah cukup berangan. Boleh simpan tips untuk kegunaan masa depan.

P/S:

Sekadar berkongsi bagaimana Yahudi menjadi genius. No.1 adalah paling di berikan penekanan. ;)

Sumber: syurgadidunia.blogspot, Gambar: Camille Allen - Miniature Baby

Baca perbualan