Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Kumpulan Puisi Serunai Faqir : Zikir Kasih (e-book)

 

Kepada tuan/puan/cik admin - mohon promo buku-e saya. Terima kasih.


Syukur alhamdulillah, dalam bergelut untuk menyudahkan Mantera Hitam 2, saya diberi kekuatan oleh Allah untuk menyudahkan kumpulan puisi ini. Sudah peringkat deraf akhir, dan tempahan untuk membelinya saya buka sekarang.


Al-kisah, sudah lama saya merancang untuk menghasilkan kumpulan puisi tapi asyik tertangguh. Akibatnya, apabila tahun lepas, seorang rakan editor mengatakan DBP tiada bajet untuk menerbitkan banyak kumpulan puisi, cuma dua atau tiga buah sahaja setahun. Saya senyum. Nampaknya saya harus melakukan sesuatu. Jadi, terlintas dalam kepala, elok saya menerbitkannya dalam bentuk e-book yang lebih ringkas, mudah pembuatannya jika dibandingkan dengan buku fizikal. Reka bentuk kulit luar sendiri, edit sendiri, baca pruf sendiri, pendek kata semuanya sendiri. DIY kata budak-budak sekarang.

Baharu saya tahu betapa bukannya mudah walaupun ia tidak melibatkan kos yang banyak. Namun saya ikhtiar mana yang terdaya. Tambahan buku-buku bentuk puisi tidaklah selaku novel atau lain-lainnya di pasaran, tapi saya nekad sahaja. Yang penting, ia siap dipersembahkan dalam satu bentuk yang boleh dibaca oleh sesiapa yang berminat. Alhamdulillah.

Puisi yang terhimpun ini saya pilih dari tahun sejak saya berkecimpung dalam dunia penulisan hingga 2008. Kumpulan puisi ini merangkumi seni, budaya, ketuhanan, masyarakat, kehidupan, peribadi dan sebagainya. Semoga sesiapa yang membelinya terhibur dan sama-sama mendapat manfaat darinya, Insya-Allah.

Tajuk : Zikir Kasih
Halaman : 130 m/s
Harga : RM 10.00
Penerbit : AVA (Astaka Villa Aksara)

Sesiapa yang berminat untuk menempahnya, sila emel serunaifaqir72@gmail.com
Diperturunkan salah sebuah puisi yang ada dalam naskhah ini buat tatapan.


Aku Tidak Mengerti Warnamu

 (Buat S. Amin Shahab)

 

Tiadalah aku mengerti

 tari warna yang berjoget

 di pentas fikirmu

 lalu tertumpah di kanvas resah

 pada menyatakan sebuah perjalanan

 canggung tujuh pelangi sakti

 zapin tujuh gunung berapi

 dan penonton terpaku mangu

 menatap liuk ilham lendik gagasan

 meresap merah semangat

 ke urat nadi dan jantung

 mewarnai citra sang pencari

 pada putihnya hati

 dan berus perasaannya

 terus-terusan menyapu

 hitam putih sejarah

 yang selalu amarah

 jarang sekali pasrah.

 

Balai Seni Lukis, K.L

 16.6.04

 Tunas Cipta

Baca perbualan