Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

3 Iklan Raya Aidilfitri 2010 yang mengesankan

 

Alhamdulillah akhirnya kita telah melalui 1 Syawal 1431 pada 10 September! Jika kita berjaya ditarbiah dan istiqamah dengan amalan Ramadhan, Alhamdulillah, kita insyaAllah telah berjaya, dan layak meraikan hari raya Aidilfitri.

 

Tanpa membuang masa, gua mau mengulas tiga buah IKLAN RAYA 2010 yang benar-benar berkesan pada gua:

 

1. Iklan Raya TM - 3 orang sahabat (wakil majoriti kaum di Malaysia) berniaga di bulan Ramadhan di bazaar Ramadhan. Budak melayu telah menyinggung perasaan kawan amoinya (yang comel!). Adegan amoi tu merajuk sangat berkesan(lakonan baik!). Bila Raya menjelang, amoi tu terus suruh budak melayu tu minta maaf. Keseluruhannya BAIK dan berkesan bagi memupuk perpaduan kaum. Syabas dari aku.

 

2. Iklan Raya Jabatan Kesenian dan Kebudayaan + Finas: Seorang India Muslim berkahwin dengan seorag perempuan Melayu Sarawak. Mereka mengambil bapa si suami yang masih beragama Hindu dan pergi membeli belah baju raya sebelum waktu berbuka. Ideanya sangat segar dan berani. Tetapi masih bijak dan kekal di dalam garis agama dan kemasyarakatan yang tinggi moralnya. Si anak tetap menyayangi ayahnya yang berlainan agama dengannya. begitu juga sebaliknya, si ayah tidak marah dengan anaknya. Adegan yang saya suka ialah apabila si isteri bercakap bahasa melayu Sarawak, si suami membalas dengan bahasa melayu( memberi penekanan tentang peri pentingnya menjaga warisan kita). Yang paling gua respek ialah lakonan si ayah kepada Muthu. Lakonannya sangat cemerlang! langsung tak nampak macam berlakon! Secara keseluruhannya gua bagi markah SANGAT BAIK!!.

 

3. Iklan Raya TV3?!!: Walaupun telah ditarik balik, ia sepatutnya di beri hukuman! Sangat mencemarkan nilai Islam, tiada sensitiviti terhadap umat Islam(sedangkan CEO TV3 ialah Islam!). Alhamdulillah masyarakat Islam masih ramai yang kuat berpegang kepada Aqidah yang betul. Syukur, Iklan ala-ala Santa claus ini telah pun ditarik penayangannya. Secara kesimpulannya, gua amat kesal dan amat hairan! mengapa ia boleh berlaku? korang fikirkan sendiri!

 

Itu saja! Selamat Hari Raya Aidilfitri! Jemput la ke rumah!!!

Baca perbualan