Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

PCB: Edisi 5 Pertandingan Cerpen Bertema KINI BERMULA!

 

Salam semua!
Edisi empat sudah selesai kini tibalah giliran tema kelima untuk diumumkan. Sementara Kamalia sibuk mengarang ulasan dan menunggu pemenang-pemenang PCB#4 menghantar gambar mereka, nah inilah tema terkini:

 

MUZIKAL!

 

Terpulanglah anda nak buat cerita berdasarkan lirik sebuah lagu, atau lagu tersebut sekadar penyeri di pangkal cerita, di pertengahan cerita atau di akhir cerita. Terpulang!

 

Syarat

Syarat entri kali ini adalah karya anda mestilah mempunyai elemen multimedia berbentuk video muzik, atau audio muzik. Gunakanlah Youtube atau apa saja media berlagu lain yang boleh diattach di entri Kapasitor. Barulah pembaca nanti tahu lagu apa yang anda maksudkan tu kan.

Dan jangan lupa letakkan kod "PCB#5:" di pangkal tajuk cerpen itu nanti!

Cara meletak media muzik

Untuk cara-cara meletak media jenis ini ke dalam entri gunakan cara berikut:

Pergi ke link ini untuk tutorial. http://www.kapasitor.net/community/post/3988 Mesej Kurusawa atau Rizzy tentang langkah-langkahnya. Mereka ni selalu pos karya di sini menggunakan Youtube.

 

Hadiah

Seperti biasa token kemenangan berjumlah RM150 untuk direbut seperti pecahan berikut:
RM50 x 2 pemenang bagi karya terbaik pilihan pengadil edisi ini.
RM25 x 1 pemenang bagi karya yang paling banyak mendapat ‘like’ Facebook.
RM25 x 1 pemenang bagi karya terbaik penulis baru yang belum pernah menyertai PCB.

 

Tarikh Tutup

Entri mestilah dihantar sebelum 11:59 malam, 27 Jun 2011.
‘Like’ pula akan dikira 11:59 malam, 30 Jun 2011.

Dah, tak payah fikir panjang. Marilah mula mengarang dan hantar karya anda segera! 

---

Pertandingan Cerpen Bertema (PCB) adalah inisiatif Kapasitor Seksyen Bahasa Melayu (Kapasitor MS) menggalakkan penulisan berkualiti oleh pengkarya. Setiap edisi PCB berdurasi 2 bulan dan peserta perlu menulis cerpen berdasarkan tema yang ditentukan bagi edisi berkenaan. Karya yang dihantar adalah hak milik penulisnya. Pihak Kapasitor cuma memberi token insentif kepada pemenang tanpa memiliki apa-apa hak ke atas karya.

Bagi membaca karya-karya PCB edisi yang lalu, klik di sini

Baca perbualan