Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

sape kate anak melayu tak ble buat??

 

ive been watching the launching of the Soyuz 15-s to the International Space Station (ISS) jez now...At this moment, what i can say is,im proud to be malaysian,proud to be malays and proud to be muslims too...DR Sheikh Muszaphar,the first malaysian cosmonaut has doing the good job ever...

Aku btul2 terpaku dan terkedu mase tgk launching nye kapal angkasa tuh...berdebar2 pn ade....dlm hati berdoa moga2 die selamat smpai ke ISS and slamat tiba ke bumi pd 21 oct ni,InsyaAllah...seriously, mase tgk td aku rase nak nangis..nangis bukan sbb ape...tp sbb bangga ade jugak anak melayu yg smapi ke angkasa lepas...it means that,org melayu boleh buat exactly cam org luar buat.....bukan skit2 kejayaan yg ditempa...sape sangka anak watan dah nak jejak angkasa lepas....sape tak bangge weh!yg paling pasti,jika ade kehendak..ade kemahuan..berserta dgn usaha dan doa,InsyaAllah tuhan pasti membantu kita....dan yg paling pasti,anak melayu sbnrnye tak bodoh cam yg sering dicanang2kan...dah banyak kejayaan ditempa anak melayu skang ni....cume,anak melayu cam kita jgn skali terleka....

kejayaan bukan sumthing yg mudah nak dicapai....stgh org,die akan melalui jalan yg berliku2 utk smpai ke destinasi sehigga bergelar org yg berjaya...dan setengah org die menggapai kejayaan dgn jalan yg mudah tanpa perlu melalui jln yg penuh ranjau...ape pn skali yg berlaku,kekuatan dalaman perlu ditingkatkan utk smpai ke destinasi tu...smangat merupakan elemen penting utk berjaya...ade semangat,datangnya usaha...usaha je tak ckup...tu perlu berserta doa dan tawakkal kepada YG ESA...moga diberi petunjuk...moga dipermudahkan segala ape yg tlh kite usahakan..

bg aku,anak melayu ni bukan nye bodo..cume kurg usaha..dan kurg yakin dgn kemampuan diri sndrik....aku bukan nak target pada sesiape..cukup la kalo aku cakap,aku sndrik pn lack of confidence in evrything i do...low-self esteem sgt menguasai diri...biasalah,bila dah ade element2 kurg nye self -esteem,maka nya smer mende yg aku buat,aku jd tak brape nak yakin...ckup la amik contoh,bile berhadapan dgn org...especially mase presentation in class....cheh..time sblm present kt dpn,berjuta2 idea dtg nak bercakap...bertubi2 idea menyerang...tp bile dah kt dpan...jd gugup...trus tatau ape nak cakap...ilg idea2 yg berjuta2 menyerang td...heh...pity me!

enuf said aku rase....my last word before i end my blog session,aku mendoakan smoga angkasawan2 kita,DR SHEIKH dan jua DR FAIZ slamat pergi dan selamat pulang...smoga lepas ni MALAYSIA banyak2 lgik menempa kejayaan dan mencipta nama....nama pn MALAYSIA GEMILANG kan....so,MALAYSIA harus CEMERLANG,GEMILANG DAN TERBILANG trus di persada antarabangsa,INSYA ALLAH.... =)

Baca perbualan