Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

~Single? Not available?~

  • syud
  • 16 years ago
  • 1,410

 

Ada satu persoalan dalam benak fikiran ni.. perlukah bercouple?? Tak boleh ke happy tanpa ada apa-apa ikatan? Sekurang-kurangnya bersandar pada satu perkataan..friendship. Entah kenapa..tapi dalam otak dan hati ni..keeps on saying… I’m a freely bird!!

Kadang-kadang takut gak bila balik kampung kena hentam.. adik-adik pun bising sebab kakak diorang ni maintain single.. Jual mahal! Hahahahaa.. Basically tak jual mahal.. tapi entah..life is complicated.. Lumrah manusia takut sakit..takut terluka..

Bila chat dengan jaja..lepas tu cakap kat dia.. ‘Ja..kalau aku suke kat orang pun aku tak nak kapel..tapi adeke org nak tunggu aku?’Serius telah dihentam beliau.. ‘Tak takut jadi anak dara tua ke?’.Syuhada sengih sorang-sorang. Ada satu prinsip yang nak dipegang yang mungkin orang akan cop bangang.. or what so ever..

Boleh tak..tak ada ikatan? Boleh tak.. orang tunggu Syuhada sampai dia dah habis belajar.. kerja? Then tak payah couple-couple terus masuk minang! Hahaha.. memang gila tapi that is what is inside my heart.. Sebab? Couple itu complex! Couple itu memeningkan kepala. Bila kita terikat..we insist for more.. we insist to have it all.. Itulah yang susahnya. Lepas tu, bila gaduh nak kena pujuk.. nak kena fikir pasal dia.. Tak bestlah! Yang bestnya bila kita fikirkan dia tanpa sebarang paksaan..=)

Orang akan cop kita selfishes..tapi rasanya macam tu lagi selamat.. . Coplah syuhada selfishes..I don’t care.. Satu benda yang pasti.. Wanting someone to wait for us and then blame him or her kalau tak tunggu kita..itu selfishes.. Lagi.. emm..orang yang menunggu tu tak boleh harap apa-apa..sebab tak ada apa-apa confirmation. Kalau on the way dia menunggu, dia jumpa someone else yang lagi best dan kita ni tak menjanjikan apa-apa, then adalah lebih elok dia pergi dekat the one yang ready dengan commitment.. Couple? Engage? Just name it.

Prinsip ini: Just do it when the right time come.. Hahaha.. Dengan erti kata lain, masa yang sesuai itu adalah lima tahun akan datang.. I want to love but I don’t want to have.. =)

Sebab masanya tak sampai lagi.. Mungkin betul cakap orang.. bercinta after kahwin adalah lagi bagus..afdal.. So, kesimpulannya marilah bercinta selepas kahwin.. Hehehehe

~I’m single but not available~

Baca perbualan