Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

bacalah..

 

sebab aku rasa benda ni sgat menarik.. so kene ah kongsi ...

 

menarik perkara yang berlaku semalam (sabtu, 10-11-2007).. for the reason of my imsonia... i cant let my eyes close (again) on this night. turn on the CNN chanel..then sumting catch my cornea.. sumting about Malaysia (after a long time) at the latest news list.. huhu..

act, aku dah tau dah pasal berita tuh.. bukak utusan.. bahagian terkini.. or selak bernama punye web site.. then mesti ada berita tuh.. aku xtau pasal ape dah jadi. sebab ape.. and xmo cakap pro and contra about the happening thing.. but i want to highlight the split on the news~~ aa.. aku xtau mana yang betol.. but take ur eyes on this

"Nevertheless, in defiance of a government ban, between 30,000 and 40,000 demonstrators massed outside the royal palace in Kuala Lumpar, according to media reports"

cnn website

bandingkan dengan yang ini...

"sekitar 4,000 orang telah berhimpun secara haram di perkarangan Dataran Merdeka sehingga ke Masjid Jamek hari ini dan telah menahan 245 orang. kesemuanya telah dibebaskan setelah keterengan mereka diambil."
BERNAMA website


juga

"Police said there were 10,000 protesters, but organisers said about 30,000 people were present. At least a dozen were reportedly arrested."

ALJAZEERA-english website


erk.. apekah? aku pun xpaham nape 3 website berita nih bercanggah... juga.. kalau korang tekan kat website2 tuh.. dan baca cara penulisa tuh.. so korang akan rasa, perasaan yang lain.

aku tunggu berita dekat akhbar hari ni.. hope percanggahan tu sedikit dibetulkan~~

aku xmo cakap pasal tunjuk perasaan or what.. (maybe later) ..just wanna to show korang... lawaknya berita untuk benda ni...

hm.. maybe ah.. sebab ape yang jadi dekat Pakistan sekarang, dan Myanmar. sedikit bawa imej kurang elok pada ni...

dekat pakistan, juga berlaku split news.. where..dekat TV tunjuk konon2 keadaan negara tu OK. tunjuk perasaan konon2 xramai, tapi yang sebenarnya berlaku.. sebaliknya. juga dikatakan pemberita dekat sana, diugut supaya tidak mengeluarkan berita or menyangkan imej sebenar negara tu..




yang menarik :: yang kene fikir ::
dalam website cnn, ada disebutkan Anwar Ibrahim beri keterangan kat CNN. kenapa CNN xtunjuk kenyataan dari kerajaan jugak?selepas buat berita dengan interpretasi sendiri, baru Al-Jazeera nak call Menteri Penerangan?kenapa kerajaan xmo sangat2 demontrasi ni ada?kenapa ada jugak orang nak buat demonstrasi lepas ape dah berlaku kat terengganu?ape yang dah jadi waktu demonstrasi Reformasi tahun `97~`98 xberi pengajaran ke kat kita?selepas 10 tahun, kembali semula demonstrasi besar-besaran.. pengaruh Anwar Ibrahim?aku still pertikaikan perjuangan Anwar yang mahu keadilan semata-mata, tapi rancangan untuk new-born Malaysia xpernah pulak aku dengar.CNN pertikaikan SPR (atas influence Anwar kot), sebab dari 1st election hanya BN yang pegang tampuk kerajaan (seolah2 benda tu xpatut jadi).. kenapa BN mampu pegang Malaysia lama camni?
kalau betul SPR rosak, kenapa pemimpin2 yang dilantik dari SPR tetap mampu membawa Malaysia dengan elok.. (or at least xmenjadi terok)..bosan gak dengan berita skang yang macam khas untuk perhimpunan agung UMNO. erk.. telah memadam kan berita2 hangat yang lain.. (cam kes Al-Tantuya, arwah Nurin..)

Baca perbualan