Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

HEY THERE DELLYLA...part 5 (penutup cerita)

 

“Hey there Delilah
I've got so much left to say
If every simple song I wrote to you
Would take your breath away
I'd write it all
Even more in love with me you'd fall
We'd have it all”

 

Ben menyanyi perlahan, namun dapat didengar oleh Dell. Sesungguhnya dia amat bosan selepas menjawab pop kuiz sejarah yang disediakan Dell. Lebih menyakitkan hati, setiap soalan yang dijawab dengan salah, kepalanya disekeh. Memang nak kena Dell ni. Tunggu la turn aku bagi kau killer pop kuiz fizik, biar senget kepala kau aku sekeh. Nasib baik la study kat pondok tepi padang ni. Angin pun bertiup sepoi-sepoi bahasa. pemandangan pun hijau je. Kan baik untuk mata. Kalau boring pun, boleh tengok langit. Rafi pernah cakap bahawa kalau ada masalah tidur yang tak tentu masa, tengoklah langit selalu. Ia akan membantu membetulkan jadual tidur. Mulanya, aku pun tak percaya, tapi Rafi kata ada kajian saintifik. Apa-apa je la.

 

“ boleh tak kalau tak nyanyi lagu tu” Ben hanya tersengih mendengarkan permintaan Dell.

“ suka hati mulut aku la.”

“kau ni memang, tak makan saman.”

“ memang lah, sebab aku makan nasi.”

“ huh!”

“ apasal kau temper sangat kalau aku nyanyi lagu tu?”giliran Ben pula menyoal.

“ sebab suara kau tu tak sedap.” Jawab Dell meskipun kenyataannya, suara Ben memang sedap didengar, tapi menyakitkan hati.

“ sedap pun bukan boleh makan.” Selamba Ben menjawab. Kalau bab makan ni, memang tak bley kalah. Haha...Dell hanya mendiamkan diri. Malas nak layan.

“ even more in love with me you’d fall” Ben menyanyi lagi. Berubah wajah Dell mendengar ayat itu. Jantungnya berdegup kencang. Nak pandang muka Ben pun tak berani, apatah lagi nak marah si bagak tu. Ben pula semakin ralit merenung wajah tok guru di hadapannya. Nak kata cantik macam miss universe, tak juga. Tak de la putih melepak. Rambut pun, takde la macam dalam iklan pantene, tapi kenapa bila menatap wajah ni, terasa lain macam. Teruja. Tenang. Mendamaikan. Tapi mulut yang comel tu, kadang-kadang menyakitkan hati juga. Kening tu juga selalu berkerut kalau marah kat aku, or kalau tengah menjawab soalan fizik. Mata yang jernih. Memang sweet. I like it!

 

“ kat muka aku ni ada jawapan ke? Buat la cepat. Kalau lambat, aku sekeh double. Faham?” garang Dell bersuara. Dia saja buat-buat garang untuk cover malu. Apalah si Ben ni tengok muka aku macam nak makan. Kang aku bagi tamparan wanita, enak jugak. Ben tersengih. Pantas dia menyiapkan soalan tambahan yang diberi. Selepas berbincang, mereka akan bertukar soalan.

 

“ Dellyla Dania Bt Zainal Azman.”

“ erk?”

“ aku sayang kat kau. Kau sayang kat aku jugak kan?”

“ what..?”

“ aku tahu kau shy-shy cat. Tak pe, kau tak payah cakap. Aku memang dah tahu.”

“ tahu apa pulak ni? eh, aku tak pernah pun cakap cam tu. Kau jangan nak buat lawak yang tak kelakar ye. Aku sekeh kepala tu, baru tahu.”

“ betul la. Kau sayang kat aku kan?” ujar Ben dengan wajah yang serius.

Dell tidak menjawab, sebaliknya tangannya pantas bertindak untuk men-sekeh kepala Ben, namun Ben lebih tangkas. Tangan Dell dicengkam erat.

“ lepaslah..”

“ cakap dulu kau sayang kat aku.”

“ no. Never.”

“ well, biar la aku pegang je tangan ni. lagipun, tangan ni jugak yang berani sekeh kepala beta yang berdaulat ni.”

“ Ben, lepaslah..”

“ tak nak.”

“ Ben, please..” Dell cuba berdiplomasi. Namun, tak berkesan langsung.

“ say it.”

“ aku sayang kau.”

“ tak dengarlah..”

“ aku sayang kau.”

“ salah tu..say Dell sayang Ben. Loud and clear.”

“ Dell sayang Ben.” Ujar Dell. Perlahan-lahan, tangannya dilepaskan.

“ Ben sayang Dell jugak.” sepatah demi sepatah Ben melafazkan kata-katanya.

“ boleh blah...” hanya itu yang mampu diluahkan Dell. Ternyata pada mulanya dia terkedu, tetapi mengenangkan sikap Ben yang suka bergurau tak kena tempat, lebih baik jangan dilayan kata-kata hikmah itu tadi.

" i'm deadly serious!" riak wajahnya turut membayangkan betapa serius kata-katanya tadi.

"if and only if, result spm ko better than aku!" Del menyatakan cabaran dan juga janjinya.

Mereka berdua tersenyum meskipun otak masing-masing memikirkan perkara yang berlainan.

Ben~aku mesti dapat straight A's..see the leg la...

Dell~mati aku!kena pulun tahap dewa naga petala kelapan ni untuk beat Ben...huhu..tulun...Gambateh.

 

****sekian dulu~bersambung lepas mereka mendapat result spm.~

 

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Eksperimental

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) hahaha..tu end dia?
  • 2) demmmmm!!
    macam ni ke ending dia. haha

    ini nggakk faiirrr. hehehe.
  • 3) DEMN. kalau aku fall in love cam ni gak. tapi result spm aku lebih,g jepun, wow~~ meh2 jadikan aku base background citer ni. (poOooOYoooooooooooooooooooooooooooooooooooooo)

    :P

    chiOOK~
  • 4) lupa nak cakap. baru spm dah pegang2? auch^^~ bahaya~~ takut tersangkut mata^~ dan nafsu. tgah2 ada mahluk bertanduk~ auch~
  • 5) kita p mana2 pn, makhluk brtanduk 2 tetap ada..
    kecuali p Solat...
  • 6) din solat pun ada din. dia duduk di celah2 saf yg lompong, dia geletek supaya kita banyak bergerak dan dia tiup bisikan2 yg ganggu kekusyukan.

    time solat kira waktu perdana jugak la utk dia kacau.

Cerpen-cerpen lain nukilan miszmextor

Read all stories by miszmextor