Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Jatuh Cinta Lagi???

 

        Hari ini aku baru putus tunang. Kelakarkan?? baru bertunang 3 bulan tapi dah putus padahal bercinta 3 tahun bagai nak rak. Bila pikir balik, mungkin kami belum bersedia nak menghadapi alam pertunangan & perkahwinan. Orang cakap bertunang & kahwin banyak dugaan, kini aku mengerti dengan kata-kata itu.

 

Oh tidak!!!!

Aku tak mungkin jatuh cinta lagi. Bukankah aku sudah bertunang?? tapi tak salah aku jatuh cinta lagi kerana aku telah ditinggalkan tunang ku. Kenapa perasaan ini hadir setiap kali aku putus cinta??.

 

        Tidak penatkah hati ini untuk jatuh cinta lagi?? Aku xmampu untuk jatuh cinta lagi. Aku capek dengan perasaan ini, perasaan mudah jatuh cinta pada insan yang baru ku kenal. Kenapa hati ini mudah jatuh cinta?? Mudah jatuh cinta pada insan yang sanggup melayan kerenah ku, membelai aku dan hadir di kala aku kesunyian. Ermm.... aku sendiri tak mengerti.


        Aku tak mahu jatuh cinta lagi. Aku harap cinta aku pada bakal suami adalah yang terakhir. Biar cinta itu jadi cinta yang terakhir dan abadi bagiku tapi mampukah aku untuk menyintai hanya seorang lelaki??. Aku tak mengerti dengan perasaan aku sendiri. Aku memang menyintai seorang lelaki, lelaki yang pernah menjadi racun & penawar bagiku. Erm.... kini aku ditinggalkan oleh dia kerana sebab-sebab bodoh yang aku sendiri tak mengerti. Aku harap dia bahagia dengan keputusan itu. Aku juga harap dia tidak menyesal kerana meninggalkan aku. Aku masih menyintai dia tapi kini aku juga ada perasaan pada insan lain. Adakah perasaan ini hadir kerana aku kesunyian??. Kesunyian kerana selalu dimarahi tunang ku dulu. Oh tidak!!! Aku sendiri tidak mengerti akan perasaan aku ini.


        Hati ini terasa pedih bila jatuh cinta pada 2 insan pada waktu yang sama. Pedih yang amat sangat. Pedih yang tak mampu aku harungi lagi. Hati aku yang degil atau diri aku yang tak pernah mengenal erti penat untuk memyintai insan yang bergelar lelaki??. Oh Tuhan, Aku tak mengerti akan peraaan aku ini. Diri ini terasa penat dan tak mampu lagi untuk jatuh cinta lagi tapi aku masih jatuh cinta lagi.


        Mungkin perasaan ini hadir kerana aku rindukan kenangan aku dengan dia??. Adakah ia hadir bila ada insan lain yang mampu memberi kegembiraan & kenangan yang hampir sama bagiku??. Ah, Aku tak mengerti dengan diri aku sendiri. Ya Allah, bantulah hambamu ini.


        Aku letih menghadapi dugaan ini. Aku tahu Allah amat menyayangiku kerana itu Dia beri aku banyak dugaan. 'Terima Kasih Ya Allah kerana kau masih menyayangi aku'

 

 

 

 

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Cinta

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) erm...ni citer rekaan ke citer betul ni pinky? hmmm pinky ngan tunang pinky masih ok kan?...

    Syukur jika dianugerahkan perasaan cinta itu dengan mudah. Sukar jatuh cinta pula satu hal jugak. Susah untuk jatuh..tapiiiiii bila dah terjatuh, oh..sungguh terover jatuhnya..terlalu...sehingga susah untuk melepas.
  • 2) jatuh cinta lagi setelah dilukai bukanlah jatuh cinta kerana ingin cinta.. itu kerana kesunyian apbila hidup sentiasa penuh dn cinta sebelum ini.. tanyalah pada yang pakar jatuh cinta dan pakar kena reject... *huhuk huhuk*
    kalo org lain rasa dia expect dlm bab cinta mencintai.. sy amat yakin yg sy pakar dlm bidang direject..huahauhahuahuhau.. bangga tuh!
    *apa aku merepek nih?*

  • (Penulis)
    3) ade yg betul n ade yg fiksyen..
    hope korang enjoy bace cite ni
  • 4) sia tau apa yg betul apa yg fiksyen!..hahahaa.. *sukati mak datuk aku je* pakar la katakan... hahahaha
    dah..lewat suda..mo tidur...
  • 5) For me, jatuh cinta 'lagi' always happen when i m on the rebound from a broken relationship.. I easily get confused with my own feeling.. Apepun, make a wise decision... =) ok pinky.
    • bee
    • 16 years ago

  • (Penulis)
    6) thanks bee...
    sakit sebenarnye bile jatuh cinta pd 2 laki pd waktu yg sama
    sakit bl jatuh cinta bl kite br pts cinta cz cinta yg hadir kmudian cam cinta simpati..
    something like that la..
    heehehhehehehe
    thanks 4 reading my story..
  • 7) er..ni bio btul jue..kesah sebenar pe? hoho

    kadang-kadang bila sunyi manusia senang keliru dengan perasaan sendiri..apepun..dekat padaNya itu adalah lebih bagus disaat hati dirundung duka..=)

  • (Penulis)
    8) betul 2 syud tp kite kene berusaha untuk ilangkn duka di hati....
    kite kene paham ati & prasaan kite..
    hope setiap pilihan kite adalah tepat..
    gud luck 4 all of u!!!
  • 9) selalunya tue bukan perasaan cinta..cuma rasa tertarik and excited..sebab kita belum biasa lg dgn seseorang tue..tp bila kita dah lama ng dia, baru kita akan sedar yang sebenarnya tue bukanlah perasaan cinta..tp xtaula betul ke x..ni mengikut pengalaman sendiri..hehehe..

  • (Penulis)
    10) MAYB GAK RAIN..
    MUNGKIN BILA KITE DH FRUST CINTA, ATI RASE SENANG DGN SOMEONE N KITE PK 2 CINTA PADAHAL HANYA PRASAAN YG INGIN DI SAYANGI SELEPAS FRUST BERCINTA..
    LAIN HATI LAIN CARE..
    HOPE WE ALL CAN GET OUR TRUE LUV..
  • 11) derita cinta sebelum kawin ni, jangan diambil kira sangat. buat sakit jiwa je.
    cinta yang layak dimuliakan hanya cinta yang sudah ada ikatan.
    selain dari itu, cintailah tuhan lebih dari cintai manusia. nescaya kita terhindar dari derita sebegini.

  • (Penulis)
    12) Thanks caha.. I appriciate that..
    Cite ni cite fiksyen je..
    Jgn pk yg bukan2..
    Hhahahahahahahaha]
  • 13) elly suke paragraph jue yg last tuh....

    make a wise decision :) hahaha...biar lah mase yg menentukan jue:p
  • 14) cinta adalah anugrah yang diberikan sang pencipta kepada kita...

    kadang rasa cinta membuat kita bahagia, bisa juga sebaliknya...

    itulah cinta...
  • 15) simpan cinta utk org yg layak menerimanya..itu yg plg menyenangkan hati =)

Cerpen-cerpen lain nukilan pinkygul

Read all stories by pinkygul