Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Fazrina Cinta '96 (4)

 

1996

 

Beberapa malam sebelum Syawal. Di sebuah pondok telefon di belakang Surau Al-Ehsan. Usai Solat Tarawikh.

 

“Assalamualaikum. Faz ada?”

“Waalaikumussalam. Faz ni. Hassan, apasal awak telefon malam-malam ni?”

“Tak boleh ke?”

“Bukan tak boleh, tapi nanti mak ayah saya bising.”

“Ooo. Sory lah, saya tak tau. Takpelah, esok saya telefon balik la Faz.”

“Eh, malam ni takpe, mak ayah saya tak balik dari Surau lagi. Tapi next time jangan tau!”

“Ok. Erm…awak balik kampong bila?”

“Malam raya baru saya balik San.”

“Balik mana?”

“Saya dekat je, balik Nilai je. Awak?”

“Saya pun dekat, Rembau je.”

“Baju kurung tahun ni colour apa Faz.”
”Merah. Awak?”

“Biru, ok la Faz, just nak ucap maaf zahir batin je sebenarnya. Kosong-kosong ekk?”

“Eh, dah satu-kosong la San, Selangor baru score tadi..hehehehe. Saya pun mintak maaf zahir batin kat awak jugak. San, tu dah terdengar bunyi kereta tu, mak ayah saya dh balik, nanti kita sambung lagi ye?”

“Ok, take care Faz.”

“Same to you.”

 

Dan Syawal pun berkunjung tiba. Walaupun aku tak pernah menatap wajahnya, aku mula merindui bicaranya, yang sering disusuli oleh tawa yang manja. Padanya kuucapkan Selamat Hari Raya, walau di mana saja dia berada.

 

What else should I be?
All apologies.
What else could I say?
Everyone is gay.
What else could I write?
I don't have the right.
What else should I be?
All Apologies.

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Eksperimental

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) ni cerita bersmpna bulan puasa ke? =)
  • 2) huhuu..cinta bulan ramadhan~~ hoho

  • (Penulis)
    3) daya - a'ah lebih kurang la..cam 'Wardah' or 'Rumah Kedai' or 'Kiamat Sudah Dekat' dulu, bulan puasa je kuar tv...ekekeke...

    syud - intro je bulan ramadan, lepas tu dh bulan zulkaedah, zulhijjah...etc...hehehe...
  • 4) aik. selangor main bulan pose? biar betik faz ni. hehe

  • (Penulis)
    5) cahatomic - hahaha, tu lah tu...biasanya 'road to wembley' je dlm bulan puasa ni...

Cerpen-cerpen lain nukilan hassanayat

Read all stories by hassanayat