Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Fazrina Cinta '96 (15)

 

1996

 

Esoknya aku mengunjungi balik library tu. Perkara pertama yang aku lakukan ialah pulangkan balik kaset Exists kat Fazrina. Lepas tu baru aku start buat ulangkaji. Rupa-rupanya, kawan-kawan sekolah aku memang dah lama kenal ngan kawan-kawan Fazrina, coz diorang satu pusat tuition. So walaupun budak-budak Sekolah Samad dan budak-budak Sekolah Assunta duduk kat meja yang berlainan kat library tu, tapi bila tiba time minum petang, kami akan turun bersama. Kedai minum yang jadi port kami ialah ‘Kedai Ayong’ yang terletak di suatu foodcourt yang kami panggil ‘Perabot’. ‘Perabot’ ni pulak letaknya bertentangan dengan Kelab Syabas. Kelab Syabas pulak terletak di PJ State.

 

Oh ya, kawan-kawan Fazrina dah jadi kawan-kawan aku la pulak. Antara yang aku masih ingat nama diorang ialah Sharina Emija, Amiza dan Ana Maizurah. Dalam masa yang sama, aku berkenalan ngan sorang budak sekolah Bukit Bintang yang bernama Megat. Megat ni selalu lepak ngan Faz kat library ni. Katanya dia abang angkat Faz…hehehe..yang kelakarnya dia dan Faz sama-sama dalam form three..tapi boleh ‘berabang-beradik angkat’ la pulak..

 

Megat ni kira lelaki yang paling rapat ngan Faz la masa tu, tapi dia tak menunjukkan sebarang interest untuk melangkau lebih jauh dari status ‘abang angkat’ tu. Sebab Megat rapat ngan Faz, aku try la ricky sejauh mana pengetahuan dia tentang Mizril. So lepas tu Megat terus inform aku yang Mizril adalah ex-boyfriend Faz dan sekarang ni tengah berusaha untuk mendapatkan Faz balik.

 

Aku terkejut dengan cerita Megat tu. Daripada aku berazam nak lupakan Faz, my resolution turn to getting her back. Semuanya gara-gara Mizril. Aku tiba-tiba rasa nak tebus balik kekalahan aku pada Mizril dulu, kali ni biarlah takde meggi goreng ngan teh ais sebagai hadiah pun, cukup dengan Fazrina saja yang menjadi hadiah untuk aku…hehehe…

 

Aku mesti berjuang habis-habisan. Aku wajib menang kali ni. Fazrina, here i come!

 

 

I'm a lot like you

so please, hello

i'm here, i'm waiting.

I think i’d be good for you

and you'd be good for me.

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Eksperimental

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) lawa sgt ker si fazrina tuh...rmai sgt suka..
  • 2) erm..kali ini ikhlas naik maa!
  • 3) wah..kagum lar ng semangat juang you..

  • (Penulis)
    4) robot - lawa..memang lawa..

    granger - ikhlas naik?

  • (Penulis)
    5) rain - hehehe..never say die attitude..ekekeke..
  • 6) ngorat sbb tercabar? haha. cinta zaman skolah. nice.
  • 7) nk nengok faz gak!!! puhlisssssssssssssszzz..;)

Cerpen-cerpen lain nukilan hassanayat

Read all stories by hassanayat