Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Federasi Fatamorgana

 

Chapter 1



"Lepaskan budak tu!"

"Tidak sesekali Tuan Inspektor!"


Bam! Bam! Bam!


Akhirnya Inspektor Ariz kehilangan permata hatinya.Permata hati sekian lama dilindunginya daripada ancaman musuh-musuh beliau.


"Hahaha,inilah detik yang aku tunggu.Dulu,dulu kau bunuh Ayahku Ariz.Kau bunuh tanpa rasa belas kasihan dan sekarang,aku akan ambil satu persatu insan yang engkau sayang!kau dengar?"


"Engkau tak guna Ridzuan.Aku akan pastikan engkau.."


Bam!



Belum sempat Ariz menghabiskan kalimat-kalimat dendamnya Ridzuan telah mengambil langkah utama menembak pada bahagian kaki Ariz.



"Pastikan apa?hahahaha.Ingat Ariz,Hari ini hari bertuah engkau,anggap saja kaki engkau sebagai ganti atas apa yang engkau lakukan pada kaki aku ini 10 tahun yang lalu.Ikutkan hati nyawa engkau sebagai ganti,tapi engkau bertuah Ariz,Tuan S tidak membenarkan aku untuk membunuh engkau.Dan hari ini engkau akan bersemuka dengan Tuan S, dialah akan mencabut nyawamu,tugasku selesai di sini"


Tiba-tiba kelihatan bayang seseorang yang memegang sepucuk pistol.Seakan revolver.Tuan S muncul!


"Terkejut Ariz?akulah Tuan S,orang yang engkau buru selama ini.Ridzuan tugasmu selesai,berambus dari sini."


"Baik Tuan."Sahut Ridzuan


"Ariz,ucapkan selamat tinggal pada dunia."Lontaran kata-kata sinis Tuan S.


Bam! Bam!


Suasana hening seketika.

Tuan S mula menuturkan bicaranya.



"Tergamak engkau Ridzuan."Lalu Tuan S rebah ke tanah.



Ridzuan telah menembak Tuan S tanpa belas kasihan.



"Maaf S,engkau bukan tuan aku,aku ini tuan engkau.Hahahaha."


"Dah,berhenti dengan sandiwara engkau tu,gari tangan si S tu.Dia hanya akan sedar apabila dos ubat pelali tu dah hilang.Engkau pun satu hal,cukup la sekali tembak,ini dua kali,kalau mampus si S tu susah lagi kita dibuatnya."


"Sorry.Excited sangat tadi.Syafiqa Okey?"


"Okey Uncle,ni ha darah ni buat Fiqa mual"Sahut Syafiqa,anak Inspektor Ariz.


"Buka la 'Vest' tu Fiqa,semua dah ok sekarang ni."Sahut Ariz.


"Nervous siot aku tadi,nasib peluru palsu.Fiqa lepas ni boleh ikut audition lakonan ni,ada bakat.Haha."Jawab Ridzuan.


"Well Fiqa kan Art.."


Sebelum sempat perkataan 'ARTIS'dihabiskan dari mulut Fiqa suasana menjadi gelap gelita.Lantas televisyen yang dihadap Adie turut kehilangan bekalan elektriknya.

"Woi!!!pehal black out ni!!kacau betul lah!!aku belum habis tengok lagi la movie ni!!"

 

 

 

 

 

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Saspens

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) haha!
  • 2) ok, twist dan lelucon ada.
    tapi kurang difahami ideanya. (malas fikir senanye :p)
  • 3) bengong punye citer..hehehehe idea ok dah...tp gaya penceritaan mungkin boleh dibaiki lg...bleh konfuse byk sgt twist:p
  • 4) huhuu..nice~~

    tp cite movie dr tv yg trgantung disebabkan blackout sgt dibenci!

    apenih cu!!! nenek nk tgk abeslaaaaaaaaaaaaa :p
  • 5) haha... sempat plak die nk blackout...
    idea dh best, tp same like others.. penceritaan die kalau baiki sket,dah ok dh..

  • (Penulis)
    6) thankS everyone for da comment!ini try test ujikaji eksperimen je..sy akn buat lg yang terbaik untuk memberikan yang terbaik untuk para pembaca..formal pula dah..LOL.....kepada makcik syud, :p!!!!lol..

  • (Penulis)
    7) dan tidak dilupa manager bola tuh..Sir Cahatomic Atomic Bomb.. :P lol

  • (Penulis)
    8) eh..my_ellye..nih balasan balik..counter attack 5-3-3 :p..hoho
  • 9) >la.....

  • (Penulis)
    10) la??hoho

Cerpen-cerpen lain nukilan drakonas

Read all stories by drakonas
No stories.