Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

gerhana putera bulan...

 

bila gerhana dtg...langit mendung seketika....

bagaimana harus sinar bulan muncul lagi..

agar malam indah buat si pencinta sejati...

 

hurmmm...bulan nie baby dh dua kali demam...selsema yg menyakitkan..sian baby...sian ayah baby...

itu salah ibu syg..ibu suka sgt minum ais..ibu suka sgt bawak baby tgk bulan kat luar...ibu suka sgt kasi mkn bende bukan2...baby ibu baru je 8 bulan..ibu dh suap nasi beriani...ohhh ank ibu..maafkn ibu syg...ibu cuma nk baby rasa sdpnye nasi tuh..tp kn baby..abc ngan cendol ari tuh sedap kn...byk baby mamam...hihihi

last2 yg teruk nk jaga ibu ngan ayah la..semalam kul 4 pg pun baby ibu nie xleh nk tido...idung sumbat ye syg..abih cam mana...xkn ibu nk sumbat straw kot..baby bukan reti syeh hingus lagi...sian baby...dh 3 hari xmamam bubur..asyik mamam bahulu jer...

 

tp mlm nie baby baik jer...seharian baby nangis kat majlis kenduri pak lang,akhirnya baby tido gak cam superman dgn ayah...ayah pun dah terbang kejar baby..cuma ibu jer dok kat sini..tgk cite kat HBO yg xbest...desparado yg kite tgk ari tuh dgn ayah...semua org dh tido...semua penat sbb siang td..ibu je xreti penat..sbb ibu jaga baby jer..

 

syg baby ibu...berat badan baby dh susut...berat badan ayah ngan ibu je yg bertambah...nnt kite blk shah alam..kite g mkn kat kedai abeh ye..baby belanja tau..baby byk duitkn...

 

baby ingat lg tak...masa first time kite jumpa dulu..hrmmmm...masa tuh ibu sakit sgt2...ayah lak nangis je sepanjang2 ibu sakit...akak misi tuh suh ibu sedut kat corong gas tuh...tp masa ibu sedut xde rasa pape pun...baby tau tak..lepas je akak misi letak baby kat atas dada ibu kan...baby terus diam...ibu dah xrasa sakit tau....ibu cium je dahi baby...air mata ibu jatuh...lama tau ibu tunggu baby..ayah masuk dlm bila dah tau baby ngan ibu...ayah terus ambik baby...dia azan kat baby...pastu ayah nangis..ibu nampak air mata ayah...sian ayah...penat je jaga ibu 9 bulan...semua ibu mintak semua ayah kasi...last thing ibu mintak nasi beriani kat pasar mlm tuh...sedapnye dpt mkn....elok2 lepas mkn jer...baby ketuk pintu nk kuar...gelabah ayah bwk ibu g spital...

baby ibu syg...ibu syg sgt kat baby...tp ibu mintak maaf klu ibu ada termarah atau terpukul baby...ibu bukan sengaja..ibu geram sket je sbb baby xnk dgr ckp ibu..

baby doa ye..bagi hati ibu tenang...bagi ibu jadi ibu yg terbaik..klu baby baik...baby dgr ckp...nnt ibu kasi baby adik...

baby ibu suka senyum kn...tiap kali baby buka mata...mesti baby senyum...klu ibu tgk tido..baby mesti panjat atas dada ibu...ibu syg sgt kat baby tau...sbb tu ibu xnk keje...ibu nk dok umah je jaga baby ngan ayah...klu ibu keje nnt mesti ibu xckp masa utk baby ngan ayah...xpe lah...even hidup kete xmewah..tp kite bahagia kn...hidup kita ckp dgn kasih syg kan...kasih yg tercurah seperti sinaran cahaya bulan yg amat2 indah...

ibu syg baby ngan ayah...

 

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Cinta

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) blog?
  • 2) juga keliru sikit..blog or cerpen?
  • 3) kalo tgk ejaan mcm luahan rasa je..

Cerpen-cerpen lain nukilan puteri_bulan

Read all stories by puteri_bulan