Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

senario di malam itu~

  • 8
  • Fiona
  • 15 years ago
  • 2,753
  • FREE

 

Dimalam itu aku tidak bisa lelapkan mata.Hati menjadi gundah tatau kenapa.Fikiran melayang memikirkan masa depan yang masih kabur.Teringat kembali zaman kuliyah.Hati ini dilanda perasaan menyesal kerana satu "assignment" yang aku tak sempat submit padahal dah siap.Hanya kerana itu aku gagal satu paper.
Terkenang kembali pada seorang teman yang sangat setia.Tapi aku sia siakannya.Aku bekerja sebagai P.A,aku adalah satu perempuan yang tak pernah kenal putus asa.Walaupun bos aku tu buruk perangainya, tapi aku sabar juga menahannya.Kini aku telah korbankan diri aku sendiri hanya untuk keluarga tercinta.(tak dapat dinyatakan disini apa dia)Tapi tidak mengapa.Kadang aku terfikir...."adakah berbaloi pengorbanan aku ini?" Tapi hati kecil ku berkata, " takpelah,mungkin ini sudah takdirnya".

Sayapku sudah patah,jadi bagaimana lagi aku nak meneruskan kehidupan ini? Satu masa aku merasakan diri aku sangat tak berguna.Tapi teman teman berkata aku seorang yang sangat berharga.Aku sangat istimewa pada mata mereka.Jadi aku perlu bangkit kembali menjadi orang yang pernah dikagumi satu masa dulu.Itu tidak mustahilkan? Aku ingin menjadi kebanggaan orang tuaku.Itu janjiku pada diriku.

Kini aku memutuskan untuk mengejar kembali cita citaku,Aku mengambil keputusan untuk sambung belajar.
Kadang aku tertanya,"Adakah ini keputusan yang terbaik untuk diriku?" " Adakah ini yang aku mahukan"?
Namun begitu,aku pasti ini adalah yang terbaik untukku,untuk masa depanku..

Mataku semakin berat,tak dapat kutahan lagi.Lalu,aku pun terlelap....ZZzZZzzzz..

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Umum

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) Terkejut! Tak tahu hendak dikomen macamana, Tunggu apa kata Cahatomic dulu ya.
  • 2) :)
    ini dah lebih mirip untuk entri blog tapi dicerpenkan? hee.

    capailah cita2 tu semula fion. masa depan masih panjang. its never too late until its too late! :)
  • 3) luahan perasaan
  • 4) Ok saya juga melihat seperti yang Cahatomic tulis .
    Cuma saya lupa hendak komen..jika ada perkara yang hendak dikejar,maka kejarlah sampai dapat.
  • 5) Kita tunggu apa kata Apun dari sudut tata bahasanya. Fiona harus mula belajar menggunakan tatabahasa yang betul. Cerita pendek ini sebagai permulaan. Cikgu Bahasa BM di Kapasitor ini sedia membantu.

    Harap Fiona terus menulis.
  • 6) sy juga setuju dgn caha n mr. kajiwa..
    kejarlah sampai dpt atas apa yg awk inginkan selagi termampu..

    semoga berjaya..:)
    chaiyok!!
  • 7) sy pn tak pasti plot citer ni..samada ianya satu cerita or diari...
    hmmm....apa2 pn satu cubaan berani utk fiona..
  • 8) Kalau berkorban untuk keluarga tercinta, sah la berbaloi tu. Sekurang-kurangnya berguna juga untuk orang lain, bukan tak berguna ok. :)

Cerpen-cerpen lain nukilan Fiona

Read all stories by Fiona