Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Kisah Hidupku - Part 1

  • 10
  • a8e3
  • 15 years ago
  • 816
  • FREE

 

Salam...namaku Raja Zuanne Afidatul Bt Raja Shariman Shah..tp aku lebih dikenali dengan nama 'Juan' dikalangan teman2.disini aku ingin berkongsi kisah hidupku dengan seseorang yang pernah rapat dengan diriku....

Kisahku bermula bergini.....

Jun 2004

Hari ni bermula seperti kebiasaan.hari bekerja yang sangat tipikal.biasalah biler ada masa terluang,mula la aku melayan hobiku yang satu itu..berchatting..lagipon kerjaku aku untuk hari ni tidak berapa membebankan seperti lazimnye...tambahan pula bos aku berkeja di luar beberapa hari ni...makin ligatlah aku jadinya....muahahahhah..bagusnyer pekerja....gemilang...cemerlang....dan....terbilang sungguh.

Sedang aku tgh sibuk chatting dengan seorang teman yang aku kenal sejak di zaman 'U' lagi...tiba2 muncul seseorang yang menggunakan nick 'koffin_sultana' menegur diriku...nak wat camnerkan, dah ditakdirkan plak kekadang aku nie 'mesra alam' terlebih...aku tgk nick dia pon ala2 canggih semacam..jadi aku layan je la...

Oh ya, lupa nak inform aku menggunakan nick 'a8e3_0010'...kenapa aku guna nick nie...adalah sebab musababnyer..nak dijadikan citer...borak nyer borak..baru aku teringat yang aku pernah jumpe mamat nie skali masa aku buat kerja kat bangunan tempat dia bekerja...and kiteorg pernah bertukar alamat email pada masa tu...tapi aku yang terlupa...thuhuhuhu..

August 2004 

Selepas menjadi rakan cyber untuk beberapa ketika...kami putuskan untuk berjumpa...aku yang sebenarnyer tak berapa ingat rupa dia almaklumlah sekali tu je la yang aku jumpa dengan dia...itu pon secara x sengaja...dan disebabkan hari yg nak jumpa adalah pada hari bekerja...jadi dia mengambil aku di tempat kerja..aku sengaja tak bawak kete untuk sekian kalinya....theheheheh...excited la katakan...nak jumpe kawan baru lagi.....

Pada permulaan keadaan pretty akward..masing-masing tak tau nak react macam mana..yela sebab ini baru betul boleh dikatakan berjumpa untuk kali pertama...tapi bak kata orang once u got the flow running...it will all turns out well at the end...and yes it did in my case...kami pergi makan..untuk kurangkan keadaan tidak selesa itu...aku betul-betul rasa seronok...dan untuk kesekian kalinya sampai ke rumah aku masih lagi tersenyum....hanya disebabkan aku telah berkenalan dengan seorang yang bernama Raja Zaihaimin Shah Bin Raja Ariff Shah...


Nama yang rupa-rupanya akan menjadi antara salah satu lipatan sejarah yang agak penting dalam hidupku.....

 

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Cinta

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) hurmmmm...

  • 2) ok2..ni maknanya ada part2 ea?
  • 3) This is worse part, anda terang-terangan melanggar etika penulisan. Saya tak faham kenapa fon merah yang anda gunakan. Merah untuk tatapan peribadi anda ok, tapi untuk pembaca lain tak seharusnya berlaku.

    Harap sesiapa yang mula menulis ikutlah dsiplin penulisan, guna font warna gelap.
  • 4) 1)Warna font-sila ubah
    2)banyak sangat perkataan dalam singkatan-tulis ejaan penuh
    3)banyak sangat perkataan perbualan-hadkan pada dialog
    4)banyak sangat perkataan Bahasa Inggeris-jika lebih selesa sila tulis dalam BI.
    -jika tak italickan .
    -sila rujuk karya ahli lain sebagai format cerpen.

  • (Penulis)
    5) salam

    ni percubaan pertama
    terima kasih atas semua komen anda
    nie versi yang telah diedit

    saya harap anda semua berpuas hati

    p/s : insya ALLAH mungkin akan ada sambungan
    tunggu.....


  • 6) Terima abe, so kita tunggu karya seterusnya. Selamat berkarya.
  • 7) wahaa..akhirnya a8e3(smpi skrg x tak tau cemana nk sebut nama nih)..buat posting cerita..nice..
    mcm panjang je cerita ni sbb tajuk kisah hidupku. pjg eh? pe kata letak kt bhgian novel.

    walaupun 1st part ni sikit, tatabahasanya longgar, idea cerita samar, tp ada sesuatu yg menarik, rasa nk baca lagi...so teruskan sambung ye.

    selamat menulis
  • 8) permulaan yg agak baik..
    teruskan..
  • 9)
    tahniah a8ee
    hehehe, berani juga mula menulis. camnilah geng

    nasihat-nasihat tu. ambillah mana termampu.
    but, kalau belum mampu. jangan pulak tak menulis lagi

    semua orang akan mula dari bawah. tunjuklah effort sikit mana mampu!

    nama2 watak kemain ye. tak menahannn. hehe
    eh ke ko petik nama betul? hahaha
    jangan! kang aku search kat facebook kang jantan tu.
    melepas kau!
    HAHAHA
  • 10) heheheh... kenapa tak post kat novel eh? =p

Cerpen-cerpen lain nukilan a8e3

Read all stories by a8e3
No stories.