Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Helah Takdir

  • 6
  • asma
  • 14 years ago
  • 1,514
  • FREE

 

Hei Hei! Apa helah kau kali ini takdir? Nampaknya, sengaja kau usik luka yang masih belum sembuh ya? ;') Apapun, aku takkan tanya lagi kenapa itu dan ini perlu terjadi. Sebab aku tahu kau takkan beri aku sebarang jawapan, kan? Kalau tak, tak namanya helah. Betul tak?

Marilah takdir! Mari bermain dengan aku. Kita lihat pengakhirannya nanti bagaimana. Kau bergerak selangkah dengan helah kau *dah lama aku tunggu*, aku juga bergerak selangkah dengan jalan yang aku pilih :)

Do'a: Tuhan, tolonglah pimpin aku!

moral: jangan kalah dengan takdir yang tak menyebelahi kita! Terus positif dan lihat hidup dari sudut indah! :)

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Umum

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) hehe cerkon monolog.

    ya ya!
    terimalah takdir seadanya. tapi jangan jadikan takdir sebagai kambing hitam semata.

    apa yang belum terjadi, kita masih berhak mengubahnya!
    kemon.

  • (Penulis)
    2) hehe.. definisi takdir sndr adalah perkara yang telah ditetapkan yang telah terjadi (kamus diri sendiri ) kalo belum terjadi, tu namanya.. err.. rahsia tuhan.. kot.. he he.. apa sy merepek ni?
  • 3) singgah membaca... saya kira jika dipanjangkan sedikit, emosinya akan sampai...
  • 4) woh....
  • 5) pendek sangat la... mengelatla~~~ huhuhu
    (merajuk la cam ni!)
  • 6) ah baiklah. tidak akan mengalah pada takdir semata-mata

Cerpen-cerpen lain nukilan asma

Read all stories by asma