Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

aku,dia dan dia

 

Ada satu cerita yang aku nk cerita kat korang semua.. Tak tau lah kalau benda ni pernah jadi kat korang semua..tapi benda ni memang terjadi kat aku. Aku tak tau nak cakap macam mana. Rasa nak nagis pun ada. Tapi aku da tak boleh nak nangis lagi dah. Dah tak terkeluar air mata aku ni lagi. Sedih untuk aku cerita kan kisah aku ni kan korang semua. Macam drama melayu lak aku rasa. Aku ada kenal sorang budak perempuan ni. aku kenal kat chat room la. so da lama-lama kenal aku jadi sayang pulak kat dia. Dia masih belajar lagi. Tapi tempat dia belajar dengan tempat aku keje jauh. Jauh beribu batu. So susah sikit la nak jumpa. Aku penah cakap kat dia. Kalau dia ada orang lain bagitau lah kat aku. Tapi dia tak pernah pun bagitau kat aku pasal benda tu. Bila aku tanya kat dia sayang kat aku tak dia kata dia sayang kat aku. Aku ada jugak la jumpa dia. Raya tahun lepas ada gak aku pergi rumah dia. Siap jumpa mak ngan ayah dia lagi. Dia ni terlalu berahsia dengan aku. Dia tak pernah cerita pun kat aku dengan sapa dia kawan. so ada sekali ni la. Kat FB aku add sorang kawan dia ni. Lelaki. so aku rasa lain macam je. aku pun tanya la kat budak lelaki ni. Apa hubungan dia ngan budak perempuan ni. Rupa-rupanya diorang ni dah bercouple. aku dah agak dah. Sebab adik budak perempuan ni penah cakap kat aku yang akak dia ni da ada Boyfriend. Bila aku tanya dia tak nak jawap pulak. Aku pelik la. Kenapa la dia buat aku macam ni kan. Aku boleh terima kalau dia cakap yang dia ada ada BF. I can Handle it. Its ok to me. Tapi tu la kan. aku pun tak faham. mana satu yang dia nak. tapi aku tak salahkan dia jugak. Maybe sebab keadaan yang memaksa dia wat camtu kan.Sekarang ni aku masih tak tau apa status aku kat dia. Tak per lah. apa-apa pun keputusan dia aku terima dengan hati terbuka. Selamat berbahagia sayangku.

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Cinta

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) ini citer ker atau luahan prasaan? tumpang tya skit..
  • 2) datang membaca...

    mungkin jika post di blog community akan lebih menarik
  • 3) hehe. sokong saranan ridh

    adat bercinta tornadox. begitulah
    semoga baik2 aja.
  • 4) saya pon rasa ni macam luahan perasaan HUHUHU
  • 5) hah?ok2..

  • (Penulis)
    6) apa yg ok2 paktam..aku pun x tau apa yg aku tulis ni..boleh dikira cerpen ke...hahahaha
  • 7) kiranya cinta tanpa status la kan..tu yg ok tu..sbb aku pernah lalui..hehe..ni lebih kepada perkongsian better di community..hehe..
  • 8) tornadox: Cinta umpama ‘treasure hunt’. Tujuan kita satu untuk menuju ke penamat yang paling mengembirakan. Namun di dalam perjalanan kita akan menghadapi pelbagai rintangan dan cabaran. Andainya tidak mampu meneruskan, kita akan tersungkur dan hadiah utamanya akan di kebas oang lain. Tetapi tak usahlah kecewa. Walaupun hadiahnya tidak kita perolehi, tetapi keseronokannya kita sudah rasa.

    Kekecewaan terlalu pahit untuk ditelan, terlalu payah untuk dilupakan namun dalam cinta pasti akan merasai kecewa dan dikecewakan walau bkn itu matlamat dalam setiap percintaan.

    hehe..
    paktam :elehle...huhu
  • 9) cinta itu kadang manis kadang pahit. sabar yee

Cerpen-cerpen lain nukilan tornadox

Read all stories by tornadox
No stories.