Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Diari Merdeka II

 

31 ogos 2009

 

Pukul 10 malam:  Telefon dari Kak Long

 

KakLong: (memberi salam)

Aku: (jawab salam)

KakLong: Dol..akak nak cakap sikit ni...err..kau belum tido lagi kan?

Aku: ye kak..ada apa? saya baru lepas solat isya..

KakLong: pasal abang Chah laa...

Aku: hah..kenapa dengan dia?

KakLong: .............

Aku: kenapa dengan abang Chah? Along!

KakLong: ha! kenapa kau suruh dia cukur janggut! cukur bulu ketiak semua?!!

Aku: apa?!!

KakLong: kau dah jadi pekak ke?

Aku: bukan saya suruh..saya bagi cadangan je..dah naik berbulu pulak mata saya menengok bulu ketiak abang Chah tu..

KakLong: apa masalahnya?

Aku: takde masalah? dah macam hutan Amazon akak kata takde masalah? segala macam haiwan buas ada kat dalam..!

KakLong: mana ada binatang buas! kau mana tau?

Aku: alah..kalau dah macam hutan hujan..lebat dan basah-basah..mesti ada binatang..paling kurang pun..tenuk..

KakLong: apa kau cakap?! hisyh kau ni..kau tau tak..sebab kan bulu ketiak dia lah aku jatuh cinta dulu..tau tak?

Aku: hish! along..geli la tekak saya mendengarnye..cukuplah!

KakLong: abang Chah kau..kalau takde bulu ketiak tebal lebat,....macam Rajnikanth hilang taraf Superstarnya..tau tak?

Aku: tut!!!!!!!!! harap maaf! nombor yang anda dail, tiada dalam perkhidmatan.

 

1 September 2009

 

Pukul 9 pagi: Ke kedai Membuang Tahi Lalat Ah Keong

 

Aku: Ling! bapak lu mana?

LiLing: apa pasal mau cari bapak i ? i kan ada...mau apa...?

Aku: Ling...gua nak tanya lu punya bapak..pasal abang ipar gua la..

LiLing: halo..Dol..tak payah tanya bapak i laa...i pun tau maa...

Aku: hah? apa yang lu tau?

LiLing: u punya abang ipar..itu Chah kan?

Aku: ye la..suami kakak gua.

LiLing: aiyoh..toksah cerita pasal dial loh..

Aku: alamak Ling…cerita lah..kenapa? apa dia buat?

LiLing: Dol..u tau tak?

Aku: ha..teruskan..

LiLing: dalam kampong ni kan…u sorang saja yang panggil I Ling tau!

Aku: aiyah..Ling..abis tu ..dah nama lu LiLing kan?

LiLing: memang betul..tapi orang lain panggil I amoi saja…. U sorang saja panggil Ling!

Aku: yelah! yelah! Abis tu apa kaitan dengan abang ipar  gua dan apa dia buat kat sini?

LiLing: Dol…

Aku: bagitau la cepat..

LiLing: apa kata malam ni kita pegi karaoke ke?.. Atau pegi tengok wayang?

Aku: alamak Ling..apa ke situ pulak lu ni?

LiLing: I dah lama tak pegi karaoke tau…tengok wayang pun dah jarang..nak tak?

Aku: Ling…gua tanya lagi sekali ni.. abang Chah ada buang taik lalat dia tak kat sini?

LiLing: Dol…I dengar orang cakap..filem “Lempit tersepit!” best tau! Jom la kita pegi tengok esok..!

Aku: ye ke best? Filem tu bukan arahan Lojack Mudim ke?

Liling: ya loh..Lojack Mudim la..dia punya filem..semua I suka tau!

Aku: hah!? Bagi gua..filem-filem dia semuanya tak syok la..eh! apa yang aku cakap ni! Ling..bagitau laa…dia ada buang tak?

LiLing: I paling suka filem dia yang..emm.apa tajuk tu..emm.hah! “ Janda Kering DiRasuk Hantu Debab Hingga Kembung 2”! Best sangat! 5 kali tau I tengok! Yang 3D punya 3 kali!

Aku: ada 3D ke filem tu?

Liling: ada… u tak tengok ke? Sangat menyentuh hati tau…5 kali I tengok….lima-lima kali I nangis sampai merah mata tau!

Aku: aduh! Ling!!! Abang Chah ada buang taik lalat kat dagu kanan dia kat sini tak???!!!

Liling: opocot!! Tak ada!!

 

 .......

 

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Cinta

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) aku siku gak liling ni kang. (elmo sebentar)
  • 2) err...err...

Cerpen-cerpen lain nukilan Kurusawa

Read all stories by Kurusawa