Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Siri Bercakap Dengan Puntianak (Ep. 1)

 

Pagi di luar berkabus-kabus. Aku berdiri menghadap tingkap sambil menghirup perlahan-lahan secawan kopi cap arnab panas yang Nida bancuhkan sebentar tadi. Kubikel ini masih lengang, cuma aku, Nida dan makcik Kettiperri, cleaner di sini.

"Nida, Apa erti kebebasan?" Nida yang sedang membasuh mug tersenyum, tapi pada mug bukan pada aku. Brengsek! Jaga-jaga lu mug!

Nida memulas kepala paip sinki mengikut arah jam lalu memberikan jawapan ringkas. "La Commune de Paris."

"Haha, jadi kau setujulah dengan Karl Marx?"

"Mungkin pendapatnya tapi bukan ideologinya."

Aku masih berdiri di depan tingkap menghadap pemandangan di luar. Seekor burung merpati berpusing-pusing menjunam ke arah cermin tingkap. Bedebuk! "Oh, nenek kau!" Latah makcik Kettiperri lalu tercampak batang mesin vakum. Burung merpati langgar cermin tingkap depan-depan. Kepalanya pinau berbintang-bintang. Burung itu bangkit lalu terhuyung hayang.

"Huru hara betullah binatang-binatang zaman sekarang." Ujar aku pada Nida yang turut memerhatikan burung merpati tersebut. Raut wajahnya sangat tenang.

(Nada dering standard Nokia)

"Hah, apahal Ebidal?"

"..................."

Ebidal telefon aku. Kecemasan. Dia minta aku datang sekarang. Pagi-pagi sudah huru-hara di sana-sini. Tak tidur lagikah puntianak seorang ini?

"Nida, ikut aku."

Nida angguk-anggukkan kepala tanda setuju.

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Eksperimental

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) aku syak ebidal mesti suruh nida belikan sarapan pagi kan..yela,kang terbakar lak ebidal kena cahaya matahari..
  • 2) haha. comel je
    aiseh bro. kalau nak berpanjang2 sirinya. eloklah ditulis di seksyen novel.

    tulisan gini pasti akan menarik minat dan menyemarakkan seksyen sana.

    selamba?

  • (Penulis)
    3) cornflique: salah! hahahaha...

    cahatomic: hah? hahaha...oke, nanti aku mulakan menulis di seksyen novel, terima kasih
  • 4) hoho...dah mcm penyelamat puntianak dh..on call..

  • (Penulis)
    5) part-time job, rizzy
  • 6) Hehehe... Setuju dengan caha. Jika panjang sirinya, lebih baik dipindah ke seksyen novel. Apa pun, menarik.

  • (Penulis)
    7) aha, ridhrohzai eh, nak tanya...kena copy ke ada option boleh tukar seksyen eh?
  • 8) bro, let mi anser det ye..ai think la..yu hev tu kopipest bekos ha..ai oso kenot faind eni chenge seksyen baten. haha. oi copy paste jela. make sure guna shortcut keys

  • (Penulis)
    9) roger clarky!
  • 10) Hidup Komunissss.!

    AHAHA.
  • 11) Oh, memandangkan baru dua yang dimuat-naik, boleh saja salin semula dua siri ni ke bahagian novel. Lebih mudah pembaca nak selak episod yang sebelumnya.

  • (Penulis)
    12) okeh! roger ridh! terima kasih
  • 13) wow sungguh mencemaskan. kau kenapa ebidal?

  • (Penulis)
    14) uculer, aku masih menyusunnya, nantikan
  • 15) mana ebidal lagi? mana brekfas ebidal?

Cerpen-cerpen lain nukilan rebelliben

Read all stories by rebelliben