Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

kisah benar yuna dan aku

 

Malam tadi (bukan betul2 mlm tadi tp mlm bile ntah) aku jumpe yuna. Yuna ade satu kotak kecik yang digantung dilehernya. Ape yang ade dalam kotak kecik tu membuatkan orang lain ngeri melihatnya.

Tapi aku memberanikan diri untuk melihat apa yang ada dalam kotak itu. Rupa2nya dalam kotak itu ade seekor anak kucing kecik warne kelabu, yang mane di tengah2 mukenye berlubang sebab idung die tercabut.

Anak kucing tu keluar dari kotak tu sambil menggonggong idungnye yang tercabut untuk melintas jalan. Aku cepat2 menangkap anak kucing tu takut kene langgar dengan kerete. Anak kucing tu berjaye diselamatkan.

Yuna berterima kasih dengan aku kerana menyelamatkan anak kucing tu dan kerana tidak berasa jelik melihat anak kucing tu. Yuna menghadiahkan anak kucing tu kepade aku dan meminta alamat rumah dan nombor tepon aku. Aku pun menuliskannya di dalam buku catatan yuna.

Kemudian aku pun pulang ke rumah dan aku mendapat mesej dari yuna yang bertulis: hai, ini nombor kak long. Belum sempat aku mengamati nombor telefon yuna tibe2 lampu ruang tamu rumah dibuka dan amin (housemate aku) mengejutkan aku dari tidur seraye berkata: oi bangunlah! Jom gi makan jom!  aku lapar gile!

Rupenye dah pukul 12.43am dan kitorang belum dinner lagi sebab tido panjang sejak 5.45pm or 6.00pm. Moral: tak baik ganggu kawan tgh mimpi yuna.

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Umum

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) tu la, lain kali sblm tido basuh kaki dulu
  • 2) tapi kesian anak kucing tu. hidung takde

  • (Penulis)
    3) ape plak kesian kat kucing tu, kesian kat aku la sbb tak dapat no tepon yuna!!
  • 4) sebuah lagi cereka mimpi... terhibur mambacanya...

Cerpen-cerpen lain nukilan kasutbiru

Read all stories by kasutbiru