Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Mencari bebas

 

Un soir, j'ai assis la Beauté sur mes genoux. - Et je l'ai trouvée amère. - Et je l'ai injuriée.
- Arthur Rimbaud, Une Saison en Enfer

"Hello, welcome to Starbucks!"
Jerit gadis belakang kaunter.Aku senyum pudar menuju kearah sisi sunyi tempat berkenaan.Mengintai, mengintip dekahan ketawa para wanita, para gadis dan para metrosexual.

Melayu jika kali pertama kesini suka minta whipped cream banyak-banyak.Aku tak faham.The more the merrier agaknya.
Sekarang musim memboikot, jadi kelibat sebangsa aku tak nampak sangat.Jangan risau, aku tidak lagi menyokong bir buatan Denmark.

Kepala aku sakit.'Hangover' kata orang putih.Lebihan alkohol ganggu penakulan aku pada dunia nyata.Fungsi liberatrian kiri aku kini malap.Gravvy lebih pada cinta dan seks.

"Suggest me anything but coffee" kata aku.Nikmat kopi tidak lagi membangkit selera aku.
Sementelahan hilang cinta.
Aku mahu jadi burung terbang bebas.Aku mahu jadi si pemerhati tanpa ikatan.

Apa pendapatan hati ini mengenai 'Cinta' ?
------------------------------
Apa yang ku sangka indah ,
Tidak lagi terbit dari kehidupanmu buat selamanya.

Lebih kepada penyeksaan batin,
Dalam rantaian cintamu menghambat sengsara.

Good morning heartache
you're like an old friend
come and see me again

sesak,
gelisah,
mati jiwa,
mental koyak
(You give ugly to love)

Namun aku masih tersangkut pada sisi cintamu,
Keringat aku haus dek kerna perhambaan ini.
Cinta menjadi instrumen pelacur nafsu aku sendiri.
------------------------------

Aku usulkan pada keluarga.
Mak bagitahu.."face it,dear..everything gonna be alright'
Bapa pula sergah.."Fuck it, son"
Bapa, aku tidak boleh fuck 4 orang perempuan dalam satu malam.Kau harus tahu itu.

Malam tadi:-
Botol wiski usang ini mengimbau perasaan yang amat kuno.Oh, bapa..O Ibu!!..anakmu hanyut dalam lautan berombak ganas!

Aku masih lagi berada di sisi cafe ini, mengimbau kesilapan.Cerah cahaya matahari petang menyinar tapi cerah cahaya cinta aku kini kelam.

5:54 PM 6/5/2010

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Autobiografi

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) cerah cahaya cinta aku kini kelam., nice =)
  • 2) la beaute, c'est trois amere. bonne chance pour l'amour.
  • 3) hohoho... jangan putus asa mencari cinta...
  • 4) bila hanyut di lautan apa yang perlu kita lakukan adalah bertenang dan tunggu sehingga jerung datang

Cerpen-cerpen lain nukilan 26life

Read all stories by 26life