Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

kau yg bernama hati

 

setelah kau pinta perpisahan, akukah yg bersalah???
setelah kau pita aq pergi, akukah masih yg bersalah???
ohcita, sungguh kejam...aku nk kau bhagia.aku nk kau capai cita2 kau.lepaskan aku.kta bina hdup baru.aku terluka.tp, haruskah aku mnangis??aku sakit. tp, haruskah aq berdendam?? kita masih muda. perjalan kta masih jauh. aku percaya pada ketentuanNya...jika kta ad jodoh, terpisah jauh mana pon, tetap bertemu juga..pinta ku, biarlah kau bahgia, jgn kenang kisah lalu.kerana ia, hanya mnyakitkan.. cinta bukanlah sgalanya d dunia ini. kta masih ada keluarga dan teman2. kita masih ad matlamat yg harus dikejar..biarlah ini mnjadi perangsang untuk kita berjaya bukan penghalang untuk kita berjaya.
      perkenalan singkat kita telah mmbwa kpd sebuah hubungan yg rapat. kita bahagia sgt tika itu. bgaikan dunia ini, kita yg punya.. smua lihat kita bgai ad 1 aura yg kuat. ramai yg mndoakan kita hingga sampai ke jinjang pelamin.ramai yg kata kita pasangan ideal. rmai yg kata kita paling serasi. smua bgaikan di dalam 1 alam yg sungguh indah. bgaikan temui cinta sjati..tp, x lame slepas tu, kta berubah skap. entah mana silapnya, kau terkasar dgnku, aku mlawan ckpmu. aku keliru.. pakah ini yg kta cari slama ini?? kita bergaduh besar. tanpa sngaja kau telah mnyuruh aq pergi, pergi mncari lelaki yg lbh sesuai. aq buntu. kebetulan aku bermasalah waktu itu.. aq tersepit.dengan masalah sndiri dan engkau. akhirnya aq mngmbil kputusan, tggalkan engkau...
        tp, kau biarkn aq pergi..tnpa mngetahui aku bermasalah waktu itu..kau senyap, aku pun sama.. selang 2 hari, kau dtg mncari aku.. tp, hati aku keras..jika kau dtg 30 min slepas kta gaduh, pasti aku masih boley mnerima.. aku perlukan insan yg boley mmbela aku..bukannya insan yg swenang2nya mnyuruh aku pergi dan dtg sesuka hati..
        waktu kau mminta cita ku, aq berat mmberi..kau pujuk berkali2..tp, setelah kau dpt seluruh citaku, jd begini..kejamnya cinta..skitnya cinta..urgh...
        akhirnya, kta berpisah.. walaupun singkat, aku tetap bahagia.. terima ksih untuk segalanya.. kini aq terpaksa mncari alasan untuk dberi kpd tman2 ku ats pemergianmu dari hdupku..aku harap aku kuat..smoga jika selepas ini cinta hadir lg, biarlah ia cinta yg Allah tetapkn untukku...

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Cinta

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) sy paham perasaan anda..baguslah sekiranya anda masih ingatkan Allah.

    mungkin agak sakit mata melihat warna yg hijau ini dan pelbagai kesalahan tatabahasa yang lain.mungkin ini sesuai ditulis di blog ataupun komuniti..
  • 2) Adeh! silau... letak warna , payah mahu baca.

Cerpen-cerpen lain nukilan sizuka

Read all stories by sizuka
No stories.