Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Lawak International 1: Satu tak bagus

 

Di suatu kampung hidup petani suami isteri yang mempunyai anak lelaki tunggal.
Tiba masanya anak tadi masuk belajar darjah satu.

Satu hari anaknya membawa pulang kad laporan kemajuan.

Petani terperanjat bila melihat laporan kad kemajuan anaknya.

Petani terus bergegas ke sekolah dengan perasaan marah.

Petani: cikgu!!! cube jelaskan kenapa anak saya hanya mendapat number satu,...

Guru kelas: (terpinga).. kalau dapat number satu itu baguslah pakcik..

Petani: Mana boleh satu je..anak saya pandai baca, menulis dan mengira...tak mungkin tak boleh dapat 10 ke?

Guru kelas: kat sekolah ni satu tu bagus... banyak tak bagus pakcik !!!!!..

Petani: ooooo macam tu ke?... kalau cam tu pakcik balik dulu lah...(dgn wajah tersipu-sipu)

Guru kelas:.... (pakcik ni tak sekolah ke?)....

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Jenaka

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) klu 20sen ada lima keping..dengan sekeping not singgit..pasti pcik tu nak 5kpg syiling tu ek..bgs klu dpt jumpe pcik ni time raya..leh tkr syiling..haha
  • 2) hmm. jap. maaf bertanya. ni cikgu tulis sendiri kan? bukan cedok koleksi org lain kan?

    hehe. peel bapak dia ni klasik juga. haruslah cikgu berasa geram-geram. spt geramnya cikgu bart pada homer.

  • (Penulis)
    3) haar yg terfikir sendiri kalau ada karya org lain secara kebetulan la...
  • 4) hehehe... pakcik ni dulu tak sempat pergi sekolah ya...

Cerpen-cerpen lain nukilan ckgunikmie

Read all stories by ckgunikmie