Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

bas sekolah

 

Dar Daz Zulkifli,

Bagaimana bisa tinggalkan bas sekolah ini?

Pergi ke Sunway, terjumpa orang bomba. Pergi ke Sunway, jadi orang jahat. Perhentian dan rumah Abe. Tipu kemalangan di Ampang, Cheras, Sentul, dan balik dari Peninsula. Ada hantu. Takut bunyi teko. Mati dalam kereta. Tidur dalam kereta. Tunggu dalam kereta. Baju Mary Jane dan seluar dalam. Takut mati, tak mahu masuk kubur, pergi ke kubur. Doktor kata, “you should stop coming to her place.” Jumaat, sabtu, ahad. Fikir, fikir lagi apa itu kawan. Paksa saya tukar baju selesa, tapi suruh saya join kamu cepat-cepat. Kenapa kau masih lagi pakai kasut tinggi itu? Inikan rumah kau. Kita juara. Kita betul. Kita sudah kalah. Strategi dan creativity. Ikut cakap aku, Darwina! Kau tunggu aku habis baca Bono. Tadi atuk datang melawat Nora dan Mila. Berani kita pi situ? Apa kita fikir? Kau pakai skinny jeans. Aku fikir nak jadi gypsy. Cerita nabi-nabi. Salah dan betul.

Macamana boleh kita tinggalkan bas sekolah ini?

Tolong ajar aku.

Nina.

 

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Umum

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) wah! secara keseluruhan cerita ni memang menarik. sebab saya tak faham...
  • 2) tinggi balaghahnya ni untuk saya yang masih noob.
    senang untuk menceritakan konsepnya nina?

  • (Penulis)
    3) expression, bukan plotted kronologi. reminiscing the past of events between 2 best friends.
  • 4) balik dari peninsula tu kat mana eh? singapore? (peninsula plaza. hihi)
  • 5) ada kaitan dgn citer sebelum ni?

    bg saya yg masih baby dlm penulisan ni..sy akui sy lemas mencari sesuatu..please2 mintak tunjuk ajar...
  • 6) kill kill kill
    die die die
  • 7) more like whats behind The Omnibus.
  • 8) errr errr...
    cancel2

Cerpen-cerpen lain nukilan NinaSarif

Read all stories by NinaSarif
No stories.