Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Tokek.

  • 3
  • katep
  • 13 years ago
  • 3,287
  • FREE

 

Sebagai seorang remaja yang tak tentu hala, kehidupan gua banyak berkisar di kedai-kedai makan dan tepi-tepi jalan sebagai waktu-waktu lepak bersama kawan-kawan.

 

Ok. Gua terus port atas satu kerusi. Beberapa minit lepas tu, sorang lelaki yang gua syak seorang pelayan di kedai tu datang dan mendiamkan diri. Ok. Gua faham sebenarnya. Teh tarik.

 

Gua dah mula berborak dengan kawan-kawan lepas lelaki Melayu muka kuyu tu bergerak ke dapur dan menjerit malas beberapa kali. Gua jadi hairan juga sekejap. Apa nama pembuat air kat dapur tu namanya teh tarik?

 

Entah dah berapa jam kami buang masa, pundi kencing dah makin mengetat. Gua dah terasa nak bergerak ke tandas.
Sebelum gua sempat bangun dari kerusi nak tanya kat mana tandas, seorang kawan gua dah angkat tangan kat sorang pakcik pakai apron. Ada juga sebelum tu dia merungut nak ke tandas. Jadi, terus dia tanya sorang pakcik yang melintas.

"Pak cik. Tokek kat mana?"

 

Gua syak, kawan gua tu tengah berfikir nak jadi jutawan. Gua tak jadi kencing.

 

 

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Aksi

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) peh, dapat jadi pengeluar cicak tokek mmg super kaya le.
  • 2) Kuat pengaruh 'stail pipi' nampaknya
  • 3) Oho... Zaman sekarang, macam-macam boleh dijual.

Cerpen-cerpen lain nukilan katep

Read all stories by katep