Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Baik Bos!

 

Hakim: Aku tak sabar nak kawen la Ahmad.

Ahmad: Bagus, nape ko tak sabar?

Hakim: Aku dok terbayang-bayang la. Bila aku balik keje, isteri aku akan sambut aku dengan senyuman manis, pastu makanan tersedia kat atas meja, pastu umah nampak bersih je, pastu pakaian aku suma wangi-wangi, pastu...

Ahmad: Whoa...jap2. Ko nak kawen ke ko nak orang gaji ni Hakim?

Hakim: Aku nak kawen la. Apsal aku nak terbayang-bayang orang gaji plak?

Ahmad: Well, ko ada terbayang tak yang ko balik keje, isteri ko bagi senyuman mesra, pastu ko masak dinner, sama-sama kemas umah, and gilir-gilir basuh baju?

Hakim: Tak. Keje-keje kat umah tu keje isteri kot.

Ahmad: Banyak cantek. Rasulullah pun jahit baju sendiri and kemas umah tau.

Hakim: Ye tak ye jugak. Tapi, kalau aku lembut sangat kang isteri queen control pulak.

Ahmad: Queen control ke king control ke dua-dua tak patut dibuat. Ingat Hakim, ko bukan employer dia dan dia bukan employee ko. Korang berdua partner.

Hakim: Fuiyoo...OK la Ahmad, aku insaf. Ha, ko amacam? Dah ada calon ke?

Ahmad: Ada...


Dikarang oleh,
Muhammad Aiman Azlan
http://ibnuazlan.blogspot.com

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Satira

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) zass!
    ingatan buat pedoman dalam karya ringkas.
    sindiran buat kaum lelaki terutama yang berbangsa Malaysia.
  • 2) Cerita dan lenggoknya bagus.Cuma aku harap mutu bahasa dapat diperkemaskan lagi.

    Contohnya : "jap2" tak salah jika ditulis "sekejap" , "sebentar" atau yang mana sesuai.
  • 3) Kritis dan kreatif dalam mengingatkan...
  • 4) hehe..sape partner sy?

Cerpen-cerpen lain nukilan ibnuazlan

Read all stories by ibnuazlan