Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Miss Wella? Confirmed -2-

 

             *************************************************************** 

           “I love someone else. He took my heart before you do” Perlahan suara aku memberitahu Haikal.

          Mata aku masa tuh tunduk je sambil tangan aku menarik-narik rumput kat tempat kami duduk.. Mau gondol jugak tempat nih lama-lama aku duduk sini. Aku jeling Haikal disebelah. Mak aih, tak sangka plak aku dia cool aje. Aku ingatkan at least dia nak maki hamun aku sebakul dua buat kenang-kenangan. 

         “Siapa dia? Do I know him?”  Haikal cuba bertanye siapakah lelaki yang berjaya merampas hati aku terlebih dahulu daripada dia. 

          “Tak. Dia kawan sepermainan saya. Saya penah janji nak tunggu dia balik and be his wife. Masa tu kitorang main kawin-kawin. I act as his bride. Pagi esoknye, dia sekeluarga pindah ke UK. Sampai sekarang saya ingat janji tuh. And I’m sure, that promise tied till now. Sebab tuh la saya tak terima sape-sape yang mintak jadi couple saya.” 

           “Pas saya couple dengan awak, saya ingat saya da boleh lupakan dia. Tapi tak jugak. Saya tetap ingatkan dia and our promise still vivid in my mind. I can’t stop thinking bout him. I live till now with that promise. That promise already being a part of my life.Bahkan makin kuat ingatan tuh lately. Dan saya rasa saya still nak berpegang dengan janji tu. Saya nak tunggu dia balik and lamar saya jadi permaisuri hati dia. I know all this things might sound nonsense and silly. Maybe you think I’m crazy because I believe with all my heart dengan janji-janji dua orang budak . Tapi, saya still nak tunggu dia. Tak kisah la how long it would takes.” 

            Phew, habis jugak aku cakap even tunggang langgang. Panjang lebar plak tuh. Sekarang, just tunggu respons dari Haikal je. 

            Seminit....
            Dua minit....
            Tiga minit................
            Sepuluh minit.... 

         Mak aih, lamenye nak bagi respons. Mamat nih frust sangat ke? Adoi, baru kapel 2 minggu takkan la da feeling lebih2 kot? Ish, susah la camni. Hati dan perasaan nih mana boleh paksa-paksa.. Alamak, camne kalu dia saman aku sebab lukakan hati dia? 

         ‘ Seorang Wanita Disaman Bekas Kekasih Kerana Menyintai Lelaki Lain’. Ouch, rasanye belum pernah lagi aku tengok headline newspaper macam nih..

       Takpun.. 

        ‘Seorang Lelaki Dimasukkan Ke Hospital Bahagia Kerana Putus Cinta’. Owh, aku harap Haikal cukup waras untuk buat pertimbangan. 

        “Sha. Sha...Uik, cik kak...Hello”

        Terkebil-kebil aku memandang Haikal yang sedang menggoyang-goyangkan tangannya di depan mata aku. Alamak, aku terberangan ke?  Nak cover camne eyh.. Sengih je la.. 

        “ Orang cakap tapi dia berangan plak. Dah la tuh, sengih cam kerang busuk plak dia”. Adus, laser jugak mamat nih. Takde penapis ke kat mulut tuh. Eh, ok plak mood dia nih. 

        “ Takpe lah, kalau ini boleh buatkan awak bahagia. I’ll let you go.” Tenang je suara Haikal bagitau aku. Eh.. Tu je? Biar betik?

        “So,friends?” . Aku hulurkan tangan tanda permulaan kami sebagai sahabat. At least, hubungan nih selesai dengan cara baik. 

        “Friends forever” . Kalimah dari Haikal cukup menandakan bahawa hubungan kami sebagai lover dah pun jadi sejarah. Maka, ikatan persahabatan pun bermula.        

                

                                ***********************************************************************    

       

          “Oit cik kak. Sengih aje. Mood baik nampak? Anak raja dah datang pinang ke?”. Ish, Haikal nih pantang btol tengok aku senang. Ade je modal nak sakat aku.

           “Ha’ah. Anak raja datang pinang aku semalam. ” Hahahah. Ambik ko, nak sakat aku sangat.  

           “Ko mimpi ape malam tadi nih Haikal? Tetibe je muncul kat ofis aku nih?” . Terkejut jugak aku time si Haikal nih telepon. Angin takde, ribut takde, tetibe je dia nih muncul. Katenye dah ade kat bawah pejabat aku. 

           “Takde la. Tadi aku hantar fiancee aku pegi jumpe client dia. Kereta dia masuk workshop. Alang-alang lalu sini, aku singgah la kejap nak jumpa dengan Toh Puan Sri kita nih..Tak boleh?”  

          “Lagipun, since majlis pertunangan aku aritu, kite tak jumpe-jumpe lagi.And most of all, I just want to make sure sahabat baik aku nih hidup lagi ke tak.heheh”  Haikal menerangkan sebab kemunculan tiba-tibanya dengan tambahan loyar buruknya.

            “Aku bukan taknak jumpe. Tapi, aku busy sket lately. Ade projek baru. Nasib baik aku da siapkan tadi. And of course, aku idop lagi. Tak nampak ke kaki nih jejak tanah lagi?” .

           “ Kalu setakat jumpe je ape klass. Ko belanja la baru best. Jom pegi Starbucks. Dah lunch time pun nih. Aku belanja tapi bayar gune duit ko eyh” Bagus jugak dia datang, dah lama jugak tak merepek meraban dengan si Haikal nih.            

            Time kami berjalan masuk dalam Starbucks, Tiba-tiba je aku rasa satu perasaan. Perasaan yang ....... selalu aku rasakan setiap kali mimpikan .......‘Dia’...... Perasaan yang aku rasakan setiap kali berdekatan dengan ....... ‘Dia’. 

            Takkan la kot? Dia ade kat sini ker? Dia tengah perhatikan aku ke? Aku mencari- cari dari mana datangnya aura itu. Aura yang menimbulkan perasaan yang selalunya hanya dalam dunia lena aku. Nampaknya, perasaan tuh mula muncul dalam dunia jagaku. Tapi aku yakin, dia memang ade di sini..

           “Ko cari sape tuh Sha?” Berkerut dahi Haikal melihat aku macam orang tak betul meninjau-ninjau sekeliling. 

           “Aku rasa cam ‘Dia’ ade kat sini tadi” Lemah jawapan aku. Hampa kerana tak berjumpa dengan orang yang dicari. “Dia?” ...

           “Siapa? Amir tuh ke?” Lancar je Haikal sebut nama ‘Dia’ ... Ya..Amir..

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Fantasi

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account


  • (Penulis)
    1)

    sbnrnye nk abesskan je dlm siri nih..tp mcm tergantung plak kan...lagipun, pembaca blom knal dgn 'Amir' lagi. kan kan kan 

                         -wait for the continue-

  • 2) tolong jangan berentikan kat sini. tolonglah
  • 3) sha ni patut clarify betul2 la dgn amir tu. aiyok. promis masa main kawin-kawin nak bawak ke mati. payah tu.

    p/s : naya ni kalau semua gadis yang main kawin-kawin dulu tuntut kena kawin dgn dia. adoi!

  • (Penulis)
    4)

    uculer ~ baek2..sy cube abeskan..even da agak melalut dr jalan asal

    cahatomic~ hahah.. that why tajuk cte nih Miss Wella <refer previous chapter

  • 5)

    hahahhaha.....jeng2..siapa amir 2...

  • 6) eh caha. penah janji ceni jugak keeee. :-"

  • (Penulis)
    7)

    gnee~ amir tuh..dia tuh...erk~haha 

    erk~ tiba2 teringat..kalu cmni, berapa kali kne kawen nih? slalu main kawen2...dush dush dush

  • 8) susah tu. kalo takat janji-janji gitu je, urm tayah la serius sgt kot
  • 9) mn miss wella 3??? nk tauler smbungannn

Cerpen-cerpen lain nukilan teruterubutzu

Read all stories by teruterubutzu