Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Saya teringin nak main guli, tapi malu..

 

Kamu terasa macam nak main guli ya? Baiklah, nampaknya kamu sedang mencari buah-buah guli di serata ceruk rumah. Eh! Jamdol! kenapa pulak cari sampai dalam kain bapak kamu tu? ha...kan dia dah kegelian. Tentu dia menyangka benda yang masuk ke dalam kainnya itu adalah seekor cicak miang! Maklumlah, dia kan sedang tidur tu Jamdol! Wah! banyak juga guli kamu ya Jamdol?! Ada berapa? 53 biji?! muat tak kocek seluar track suit kamu tu? Muat? hmmm..baiklah...dah nak keluar? Mintaklah izin mak kamu dulu Jamdol...Haa...kan bagus macam tu..barulah anak soleh. Baiklah. Jom keluar. Jamdol, kamu nak jalan kaki ke nak naik basikal? Baguslah jalan kaki, kira warm-up lah ni..

Biasanya, berapa orang yang akan main guli dengan kamu ni Jamdol? Kenapa tak ramai? Kamu tak ramai kawan ke Jamdol? Hai...muka hensem macam ni pun tak ramai kawan? Tak lojik..Saya? saya tak sekacak kamu,  Jamdol. Saya ni ..apa orang kata?..hah! sedang-sedang saja...Kalau saya nak buat perbandingan, hmm...macam ni. Saya ni ibarat kuih cucur kodok, kamu pulak karipap pusing! Hah..macam tu lah..

Jamdol, tu ke kawan-kawan kamu? Ooh..yang ni Mamot...Apa khabar Mamot? Alhamdulillah..Kamu pulak? Apa? Boyugin? Nama betul ke nama tipu ni? Macam bunyi pukulan maut dalam video game je? Ish..ish ish...takpe..takpe. saya nak tengok je..saya ni orang bandar...tak pandai main guli. Kamu semua mainlah..saya tengok je kat tepi ni.

Saya duduk kat sini ajelah ye..? Oh..ni lah rupanya permainan guli...macam seronok je...

Aduh!! Sakitnya....! takpe..takpe! saya ok. Boleh tak bagi saya cuba? Jamdol, bagi saya cuba. Macam ni ke? Baiklah...nah!!! Sori makcik!! Saya tak sengaja! Nanti saya mintak bapak saya ganti cermin mata makcik tu....Alamak Jamdol! Makcik tu datang la...Eh! tak marah apa...! dia datang bawak alu lesung tu. Apa? Aku balik dulu la Jamdol. Bye...tolong!!!!!!!!!!!

 

 

 

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Aksi

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account


  • (Penulis)
    1) adakah kamu juga berasa malu?
  • 2) makcik sy dahulu seorang balu, tetapi setelah ketemu dgn jantan, dia gatal lalu menikah. dia tiada merasa malu.

  • (Penulis)
    3) wah! itu cinta di kuburan! mana ada malu..sedang mereka yang dibawah sedang dipalu! baik saya minum dahulu. mungkin dapat menghilangkan rasa berbulu di bahagian yang memang ada bulu yang gebu.bu ..bu..bu
  • 4) eh, yang pegi baling gune guli gajah tu kenapa? baling la gune guli kecik size standard! Boyugin, nak guli satu!
  • 5) saya nak main guli dengan taiger dan sonikbum!
    tapi takut nanti kalah dan guli saya kena kebas

  • (Penulis)
    6) Caha: nah! ambik BOYUGIN!!
  • 7) kahkahkah...! Jamdol lps ni jom kita main batu seremban pulak!
  • 8) ini "Kronologi Jamdol" eh?
  • 9) Saya teringin nak main guli, tapi tak ada... Lalu saya main PC game.

Cerpen-cerpen lain nukilan Kurusawa

Read all stories by Kurusawa