Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

manatauni

  • 3
  • kotak
  • 13 years ago
  • 2,682
  • FREE

 

“Malas la ayah, kotorla...semua same je. Semua main taktik kotor.Tak ade yang betul betul-betul, biarlah. Mana-mana same je, kalau Man sorang je takde effect pape pon” Mantalib merungut sambil tangannya masih menekan-nekan joystick playstation edisi tiga  itu.

“Hang nila, bukan semua kotoq tau dak….yang barisan tu ja yang kotoq, yang pakatan tu bersih..yang hang duk kalut sangat pasaipa, bukannya susah sangat, tak kena bayaq pon aih” balas ayah Mantalib dalam nada sedikit geram.

Mantalib hanya diam, tak mau menjawab lagi. Dah berapa ratus juta kali tah dia asyik di tanya ayahnya pasal hal tu. “ahhhhh , tensen aku..lantakla aku nak register ke tak, penting sangat ke?” Mantalib mengeluh dalam hati.

Bagi Mantalib semua sama sahaja, tak ada yang betul-betul telus dan jujur. Dia sedikit pun tidak kisah siapa yang akan mengambil alih, sebab tu la dia malas nak ambil tahu sangat. “ala ayah..barisan ke pakatan ke same je, dorang akan buat benda yang same je…ade benda yang baik…ada benda yang tak baik, pakatan pun asalnya dari barisan jugak” Mantalib cuba berhujah.

“Tapi pakatan ni dia baguuih lagi, dia tau apa kita nak sebab tu dia bangkang macam-macam kat orang tu, barisan depa sengap ja pasai orang tu orang depa jugak”  balas ayah Mantalib

“ Nak bangkang macam-macam, nak kritik macam-macam memang senang  asalkan orang suka…tapi bila depa dapat ambil-alih, depa pon tak dapat nak laksanakan, depa bagi alasan susah nak buat pasal orang yang sebelum ni da buat problem banyak sangat,  tu yang masalah..tak ke same je, bagi alasan pulak, bagi man roket, kapal, angkatan, keris, cebok ke semua sama. Mungkin angkatan la kot berbeza sikit pasal pemimpin dia nampak bagus dari segi kesederhanaan, mungkin telus dan jujurla, tapi kalau kena ikut telunjuk orang lain dan tak dapat tegakkan ideologi sendiri tak guna jugak. Baik bergerak solo je.”

“dah tu hang nak biaq ja macam tu??”

“ besok man pegi daftar"

Saspen betul.

 

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Saspens

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) haha! sempoi. tapi padat! man seorang yang kurang bertanggungjawab tetapi berfikiran terbuka. nais!
  • 2) Konfrantasi jiwa watak Mantalib, dengan sedikit hujah dari bapanya.

    "Mengundi untuk masa depan"..?
  • 3) hah! mmg saspen...

Cerpen-cerpen lain nukilan kotak

Read all stories by kotak