Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Bos Always Right???!!!

 

'Eeee....geramnya hati ni'.,bicara Anum di dalam hatinya. Keserabutan memikirkan Azman yang jauh di mata.

Malah ,keserabutannya bertambah apabila bosnya meminta ia mencari benda yang teramat sukar di temui.

Berulangkali sudah di beritahu pada bosnya bahawa tiada penjual yang mampu membuat alatan tersebut.

Di pejabat...

'Anum, please find the acrylic as soon as posible', tutur En Salihin.

Anum cuma mengangguk lesu. Di dalam hati membuak perasaan marah.

'Yes bos, I will find it', jawab Anum.

Anum meneruskan tugas yang di beri oleh bosnya. Sudah hampir seminggu Anum mencari bahan tersebut.

Dia terus menelaah dan mencari mana-mana penjual yang menjual bahan tersebut.

Akhirnya...Anum mampu tersenyum bangga apabila usahanya membuahkan hasil

Sebuah syarikat terkemuka di ibu kota menjual bahan tersebut.

'Finally...thank you Allah',Anum mengucapkan tanda syukur.

Berita gembira itu di sampaikan pada bosnya En Salihin.

'Good job Anum', puji En Salihin.

Anum tersenyum lebar.

'Now, can you give a quotation to Mr Vincent', suruh En Salihin pada Anum.

'Alright bos, I will send the quotation to Mr Vincent by today', jawab Anum.

Anum melangkah menuju ke tempat duduknya. Bibirnya masih menguntum senyum.

Lega mungkin hatinya bila mendapat pujian dari majikannya. Dia meneruskan tugasnya.

Dalam hatinya berkata, 'Betullah pepatah mengatakan Bos Always Right'.

Walau apa jua tugas yang kita lakukan , semuanya haruslah ikhlas dan berusaha bersungguh demi mencapai segala yang di ingini tanpa mengharapkan bantuan dari orang lain selagi kita mampu mengusahakannya sendiri. Jangan mudah putus asa kerana orang yang sebegitu adalah orang yang rugi.

 

 

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Umum

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) Anum jumpa barang..aku tergantung-gantung..hehe...bagi panjang sikit ya lain kali?
  • 2) certot yang ada mesejnya.
    boleh ditingkatkan lagi signifikasi plot dengan mesej
  • 3) seronok jadi bos ni. ada kuasa veto
  • 4) Oh, ada kesinambungan dari yang pertama rupanya. Nampaknya bersambung lagi ni.

Cerpen-cerpen lain nukilan AzsLynn

Read all stories by AzsLynn