Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Sepi Seorang Perindu

 

- Dimanakah janji kamu. Dimanakah kata manis kamu? Sebelum aku serahkan Cinta dan segala yang ada pada aku. Siapakah yang kau sayang sehingga menyiksa aku sebegini. Setiap hidup aku dengan kamu sentiasa gmbira di waktu dulu. Kini hanya kenangan yang gelap bagi aku.

 - Joanne ialah nama aku. Aku wanita kelahiran kampung yang kini mengalami ilmu agama setelah kenangan hitam wujud didalam hidup aku. Penyesalan muda lahir dalam diri sedikit demi sedikit. Allah s.w.t sayang akan aku. Allah telah memberi aku peluang untuk menebus dosa-dosa aku dulu.

 -Kini baru aku sedar kata-kata dan janji manis seorang kaum Adam sukar untuk aku percayai walaupun ianya penyejuk hati aku. Pengalaman dahulu banyak mengajar aku erti kehidupan.

 - Masa terus berlalu. Kini 3thn peristiwa hitam itu telah  terhapus dalam ingatan aku, walaupun ianya akan muncul tanpa aku sedar. Aku syukur kini aku telah menemui seorang jejaka yang berjaya membuka pintu hati aku.

 - Perkenalan kami diantara kawan aku dengan jejaka itu. Entah mengapa kegembiraan dan keceriaan terpancar didalam hidup aku. Aku merasakan keselesaan mengenali si dia.

 - Saat kami berkenalan, aku mula jatuh cinta, aku terasa kesepian dan kerinduan seseorang untuk disayangi kini terubat dengan kemunculan si dia. Ketakutan aku untuk berjauhan dengan si dia membuatkan aku memberanikan diri untuk meluahkan cinta aku padanya.

 -Segala yang aku alami, segala yang ku tempuhi, segala hidup aku, telah ku sampaikan kepada si dia. Hatiku tersentap. Aku ingatkan orang seperti ku tidak akan dilayan lagi. Tetapi si dia ini berbeza, Si dia tidak kesah berkawan dengan sesiapa.

 - Luahan sayang aku pada si dia, tidak diterima. Aku merasakan sedih dan perit di dalam hati. Aku fikirkan sepi dan kerinduan yang ku alami dulu akan hilang dengan munculnya si dia untuk menerima aku. Tetapi apakan daya, aku tetap diriku diwaktu dulu.

 - aku tetap sepi seorang perindu yang akan selalu mengharapkan sepi dan rindu aku akan hilang apabila munculnya seorang jejaka yang akan sanggup menerima aku seadanya..

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Umum

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) salam kenal, salam budaya

    stkarya masih pelajar? berumur berapa ya?

    tahniah di atas karyanya yang pertama. idea yg baik dan ada keberanian menulis. cuma perlu rajin murnikan karya sebelum hantar.

    mengalami ilmu agama atau mendalami? hehe.

    merindu pada manusia melebihi pencipta memang sering mengundang nestapa
  • 2) teruskan...
  • 3) rindu itu kadang2 indah
  • 4) Cerkon ini kurang sedikit rencahnya tetapi isi dan plotnya ada. Teruskan berkarya.

  • (Penulis)
    5) hehe.. terima kasih atas teguran dan nasihat abang-abang dan kakak-kakak sekalian.. InsyaAllah saya akan memperbaiki lagi hasil kerja saya.. >_<"

Cerpen-cerpen lain nukilan Stkarya

Read all stories by Stkarya