Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Mat Gerbil

 

Hari-hari Mat harap dia akan berubah balik menjadi manusia. Hidup dia kini adalah sebagai seekor gerbil. Dia pun tak tahu kenapa pada suatu pagi, 5 bulan lepas, dia bangun dari slumber dan mendapati dirinya seekor gerbil. Aduhai, sumpahan mak dia agaknya. Sebab semalam dia menderhaka pada maknya.

Maknya bencikan awek London yang dia bawa pulang bersamanya. Kata maknya, perempuan itu kafir! Tapi Mat tetap dengan pendiriannya. Dia kata orang Indon boleh kahwin campur, masakan dia tidak?

Malam itu, mak dia terlebih makan pil tidur. Mak dia mati dalam keadaan marahkan Mat. Mat anak derhaka sekarang.

Dan keesokan paginya, dia ialah seekor gerbil. 

Minah London itu sudah lari membawa diri. Katanya, ‘Honey, gerbils can give me Hepatitis B! Farewell honey!’ sambil berjalan-kucing ke teksi di depan rumah. 

Sampai sekarang, Mat tak putus-putus berdoa.

Berdoa agar satu hari nanti ada perempuan cantik akan sanggup menciumnya dan break the curse.

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Eksperimental

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) hehe..gerbil pun gerbillah
  • 2) kenapa mesti perempuan cantik yg kena cium gerbil ni??..perempuan yang tak ada rupa..tak boleh ke??..hehehe..curious lak!.

  • (Penulis)
    3) @ciksal haha sebab si mat ni hanya boleh jatuh cinta pada minah cun je. Dia sanggup ikut nafsu dari taat perintah ibu sendiri tu pun dah satu bukti kukuh yg dia hanya boleh jatuh cinta (read: cinta berdasar rupa) dgn perempuan cantik je. Jadi perempuan cantik je lah yang boleh break the curse.

    Which is obviously an irony. What kind of beautiful girl, who has looks and of course, better prospect in finding a worthy partner, will want to kiss a gerbil?

    Mat gerbil memang takkan sembuh sampai bila-bila.
  • 4) Mungkin perempuan cantik yang ada fetish dengan haiwan keluarga tikus? Hehe.

    Bukan setakat dicium, mungkin dia boleh apply teknik-teknik yang lebih liar. Kohkoh!
  • 5) Amboi caha...teknik mcm mana tu???
    IanSuffi: memang nak perempuan cantik jugak la ni..huhuhuu..prince charming yg pemilih!

  • (Penulis)
    6) Cahatomic: Nauzubillah! Bestiality! hahahaha

    Ciksal: masalahnya mat gerbil ni tak charming pun. kah2!
  • 7) kaksal: jangan tanya
  • 8) takkan tanya lagi dan tak nak ambik tahu pun..seram weh!

Cerpen-cerpen lain nukilan IanSuffi

Read all stories by IanSuffi